پیامک‌ها تهدید آمیز نبود، اما ادبیات مناسبی نداشت

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: پیامک‌های ارسال شده برای نمایندگان در مورد لایحه تأمین مالی تروریسم تهدید آمیز نبود، اما ادبیات مناسبی نداشت و در آن از الفاظی مثل «خائن»، «عهدنامه ترکمن چای» یا «سند ننگین» استفاده شده بود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: پیامک‌های ارسال شده برای نمایندگان در مورد لایحه تأمین مالی تروریسم تهدید آمیز نبود، اما ادبیات مناسبی نداشت و در آن از الفاظی مثل «خائن»، «عهدنامه ترکمن چای» یا «سند ننگین» استفاده شده بود.
اصغر سلیمی با تأیید ارسال پیامک‌هایی در رابطه با کنوانسیون تأمین مالی تروریسم(CFT) به نمایندگان مجلس، به خبرنگار ایمنا گفت: در ماههای گذشته پیامک‌هایی به صورت مرتب از چند جا و استان مختلف برای نمایندگان مجلس ارسال می شد که از نمایندگان می خواست به این کنوانسیون رأی ندهند تا از دستور کار مجلس خارج شود.
وی در رابطه با محتوای این پیامک‌ها گفت: این پیامک‌ها تهدید آمیز نبود، اما بعضاً از الفاظی استفاده می کرد که ادبیات مناسبی نداشت، به عنوان نمونه در آنها از مفاهیمی مثل خائن، عهدنامه ترکمن چای یا سند ننگین استفاده شده بود.
سلیمی تأکید کرد: به نظر من افرادی که چنین پیامک‌هایی را می دهند دلسوز کشور هستند، اما لازم است از ادبیات بهتری استفاده کنند. هنوز ابعاد مختلف FATF برای ما مشخص نیست و بنابراین انتظار می رود کارشناسان، سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی و نهادهای مختلف لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم را کاملا موشکافی کنند تا خدای ناکرده در آینده به دست خود اطلاعاتمان را در اختیار دشمن قرار ندهیم تا بتواند در مواقع حساس بر ما فشار وارد کند.
نماینده مردم سمیرم تأکید کرد: البته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اسلامی نیز دنبال این هستند که لوایح و طرح‌هایی را تصویب کنند که منافع کشور و نظام اسلامی را به دنبال داشته باشد و در این راستا به نظر می رسد به تعویق افتادن دو ماهه بررسی این لایحه در مجلس، به ما کمک می کند تا جوانب مختلف این لایحه را در نظر گرفته و با چشمان بازتری تصمیم بگیریم.
به گزارش ایمنا، بسیاری از نمایندگان از ابتدای بررسی لایحه تأمین مالی تروریسم در مجلس از دریافت پیامک های تهدید آمیزی خبر دادند که در مدت بررسی این لایحه برای آنها ارسال شده بود؛ برخی از نمایندگان گفتند که حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ پیامک تهدید آمیز از شماره های مختلف درمورد این لایحه دریافت کرده اند، پیامک هایی که از آنها می خواست به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم رای ندهند، این پیامک های تهدید آمیز حتی باعث واکنش علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شد.
علی مطهری نایب رییس مجلس نیز در یادداشتی نسبت به ارسال این پیامک‌ها برای نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار