مراجعه 11 هزار اهداکننده خون در اصفهان

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: بانک خون اصفهان در ماه مبارک رمضان حدود 11 هزار نفر مراجعه کننده داشت و آمار اهدا خون نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: بانک خون اصفهان در ماه مبارک رمضان حدود 11 هزار نفر مراجعه کننده داشت و آمار اهدا خون نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.
مجید زینلی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: بانک خون اصفهان در ماه مبارک رمضان حدود 11 هزار نفر مراجعه کننده داشت که حدود 9500 نفر آن‌ها موفق به اهدا خون شدند و آمار اهدا خون نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.
وی با توجه به استقبال خوب مردم در ماه مبارک رمضان افزود: در حال حاضر بانک خون اصفهان در وضعیت خوبی قرار دارد و توان پاسخگویی صد در صدی به درخواست‌های مراکز درمانی را دارد.
مدیر کل انتقال خون استان اصفهان عنوان کرد: معمولا بیشترین مراجعه برای اهدای خون در فصل بهار صورت می‌گیرد ولی در تابستان هم استقبال مردم خوب است، گرمی هوا هیچ منعی برای اهدا خون به وجود نمی‌آورد و مردم می‌توانند اهدا خون داشته باشند.
وی با توجه به گرمی هوا در فصل تابستان توصیه کرد: اهدا کنند‌گان و شهروندانی که قصد اهدا خون دارند، هم قبل و هم بعد از اهدا خون مایعات فراوانی مصرف کنند وهمچنین بعد از اهدا خون فعالیت خیلی شدید نداشته باشند.
* کمبود گروه‌های خونی منفی
زینلی مطرح کرد: فراوان‌ترین و پرمصرف ترین گروه خون، گروه خونی O مثبت است و معمولا تعداد گروه‌های خونی منفی در سطح جامعه کم است، به ویژه گروه خونی AB منفی که فراوانی بسیار کمی دارد و به همین خاطر است که ما مرتباً از کسانی که گروه خونی منفی دارند درخواست می‌کنیم که به مراکز اهدا خون مراجعه و به افرادی که به این گروه خونی نیاز دارند کمک کنند.
* بانک خون همواره نیازمند مراجعه مردم است
وی در پایان بیان کرد: بانک خون همیشه به کمک مردم نیاز دارد و همواره باید مردم به مراکز اهدا خون مراجعه کنند زیرا مراکز درمانی مکرراً نیاز به خون دارند و همچنین بیماران تالاسمی همیشه نیازمند خون هستند به همین دلیل بانک خون همیشه برای دریافت خون آماده و فعالیتش به صورت روزانه است و به غیر از روز جمعه هیچ روز تعطیلی در ایام سال ندارد و با تلاش‌های بسیار و استقبال خوب مردم تا به حال توانسته است تمام نیازهای مراکز درمانی در سطح استان را تأمین کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار