راز لاغر ماندن زنان ژاپنی

گفته می‌شود که زنان ژاپنی، جزو زیباترین زنان دنیا هستند. آن‌ها همیشه از سن واقعی‌شان جوان‌تر به نظر می‌رسد؛ در سی‌سالگی مانند 18 ساله‌ها و در 40 سالگی مانند 25 ساله‌ها هستند. به‌علاوه عمر طولانی‌ای هم دارند.

راز لاغر ماندن زنان ژاپنی

اصفهان امروز: گفته می‌شود که زنان ژاپنی، جزو زیباترین زنان دنیا هستند. آن‌ها همیشه از سن واقعی‌شان جوان‌تر به نظر می‌رسد؛ در سی‌سالگی مانند 18 ساله‌ها و در 40 سالگی مانند 25 ساله‌ها هستند. به‌علاوه عمر طولانی‌ای هم دارند. در این مقاله به نقل از بنیتا خواهید خواند که چرا زنان ژاپنی لاغر و زیبا هستند و بیشتر از بقیه عمر می‌کنند.

داشتن رژیم غذایی غنی و متعادل

آیا ژاپنی‌ها فقط سوشی می‌خورند؟ خیر. برخلاف تصور عام، رژیم غذایی ژاپنی‌ها کاملاً متنوع است. آن‌ها ماهی، جلبک، سبزی‌ها، سویا، برنج، میوه و چای سبز را به غذاهای دیگر ترجیح می‌دهند. رژیم غذایی ژاپنی‌ها متنوع و متعادل است و آن‌ها از غذاهای پرکالری و بی‌فایده دوری می‌کنند. تازگی و فصلی بودن مواد غذایی برای ژاپنی‌ها اهمیت زیادی دارد و معمولاً مواد خوراکی را به‌صورت تازه و رسیده مصرف می‌کنند. ماهی‌های فصلی را ترجیح می‌دهند و آب‌وهوا فاکتور مهمی در تغذیه آن‌هاست. در زمستان ژاپنی‌ها اغلب گوشت، ماهی، نوشیدنی‌ها و سوپ‌های داغ مصرف می‌کنند درحالی‌که در هوای گرم تابستان سوپ‌های سرد، غذاهای دریایی و سالاد را ترجیح می‌دهند.

روش‌های پخت

ژاپنی‌ها غذای خود را به‌صورت بخارپز، کبابی و سرخ کردن در ماهی‌تابه‌های مخصوص با روغن‌های ارگانیک مصرف می‌کنند. در آشپزی ژاپنی سبزی‌ها خرد می‌شوند تا بهتر و سریع‌تر پخته شوند. از مزایای این روش پخت این است که خوراکی‌ها ارزش غذایی خود را از دست نمی‌دهند. آب سبزی‌های پخته‌شده غذای پرطرفداری در ژاپن است. زنان ژاپنی در استفاده از ادویه بسیار محتاط عمل می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند غذا را سبک طبخ کنند تا برای کبد، معده و کلیه ضرر نداشته باشد. آشپزی ژاپنی به حفظ رنگ و طعم طبیعی غذا وابسته است.

فرهنگ غذا خوردن

غذا خوردن، خود به‌تنهایی یک مراسم مهم به شمار می‌آید. آن‌ها به آهستگی غذا می‌خورند و لقمه‌های کوچک برمی‌دارند. ظروف غذا و پیش‌غذا کوچک انتخاب می‌شوند. آن‌ها تمایل دارند طعم و ظاهر طبیعی غذاها حفظ شود بنابراین کمتر آن‌ها را تزئین می‌کنند. هر غذایی جا و ظرف مخصوص خود را دارد و ظروف هیچ‌گاه آن‌قدر پر نمی‌شوند که غذا لبریز شود.

برنج به‌جای نان

برنج یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر وعده‌ غذایی در ژاپن است و اغلب بدون نمک، کره و یا روغن طبخ می‌شود. عدم حضور این مواد در برنج باعث می‌شود تناسب‌اندام ژاپنی‌ها حفظ شود.

صبحانه، مهم‌ترین وعده‌ غذایی

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در ژاپن است. این وعده شامل غذاهای مختلفی ازجمله ماهی، برنج، املت، سوپ میسو، سویا، سبزیجات، جلبک و چای است.

دسر بدون شیرینی

ژاپنی‌ها همیشه دسر نمی‌خورند و مقدار دسر همیشه کم است. دید ژاپنی‌ها نسبت به شیرینی، دید متفاوتی است. شیرینی‌های ژاپنی، کیک و خامه نیست. آن‌ها یک نوع بستنی دارند که از برنج تهیه می‌شود. نام این بستنی «موچی» است. دسرهای ژاپنی مقدار بسیار کمی چربی و قند دارند و ممکن است برای کسانی که به طعم دسرهای غربی عادت دارند چندان خوشایند نباشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار