ایجاد اشتغال نباید به بهای سلامت مردم باشد

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه کارخانجاتی که ریسک خطر بالا دارند باید شناسایی شوند، گفت: برای ایجاد اشتغال نباید سلامت افراد را به خطر بیندازیم.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه کارخانجاتی که ریسک خطر بالا دارند باید شناسایی شوند، گفت: برای ایجاد اشتغال نباید سلامت افراد را به خطر بیندازیم.
به گزارش ایمنا مصطفی اباذری در جلسه کمیته عالی جامعه ایمن شهرضا با اشاره به بروز حوادث ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی در استفاده از بالابرها، تصریح کرد: دستورالعمل شیوه استفاده از این وسایل تدوین شده که به اتاق اصناف و اداره صنعت معدن تجارت ابلاغ شده است.
وی تأکید کرد: باید در زمان صدور مجوزهای ساخت و ساز، بر رعایت اصول ایمنی نصب بالابرها نظارت شود.
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با تأکید بر ضرورت آموزش مقررات ایمنی به کارگران و متصدیان واحدهای تولیدی، اظهار کرد: یکی از مهمترین موارد در پیشگیری از حوادث آینده، آموزش نحوه پیشگیری و مقابله است.
اباذری تأکید کرد: باید بدانیم در شهرک رازی شهرضا چه نوع مواد شیمیایی وارد و چه نوع موادی تولید می‌شود، تولید مواد شیمیایی به روش سنتی هم در این گونه صنایع خطرناک است.
وی ادامه داد: اتخاذ هرگونه تصمیمی برای افزایش ایمنی شهرک رازی شهرضا، تضمین سلامت مردم شهرستان و عاملی پیشگیرانه برای تکرار حوادث گذشته است.
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه کارخانجاتی که ریسک خطر بالا دارند باید شناسایی شوند، تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال نباید سلامت افراد را به خطر بیندازیم.
اباذری با تأکید بر ضرورت آزادسازی محیط اطراف لوله گازی که از میانه شهرک رازی می‌گذرد، اظهار کرد: عبور این لوله از میانه این شهرک، ریسک خطر بالایی را ایجاد کرده است، بنابراین باید مسیر دسترسی برای خودروهای امدادی در زمان وقوع حوادث احتمالی فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از واحدهای صنعتی از شهرک که مخاطرات زیادی را نیز ایجاد کرده بود، بعد از پلمپ بدون اطلاع اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بازگشایی شد.
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا اضافه کرد: در حادثه آتش سوزی اخیر در اثر انتشار گاز کلر، ۲۰ نفر از کارگران واحد صنعتی مجاور مسموم شدند که منجر به تعطیلی آن واحد شد، بنابرانی ضرورت دارد که یک بار برای همیشه از وقوع این گونه حوادث پیشگیری شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار