آمار تصادفات فوتی موتور‌سیکلت زیبنده استان اصفهان نیست

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه آمار فوت راکبان موتور سیکلت در کشور ۳۵ درصد و در استان اصفهان ۵۵ درصد است، گفت: این مسئله زیبنده استانی نیست که نماد فرهنگ تاریخ و تمدن است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه آمار فوت راکبان موتور سیکلت در کشور ۳۵ درصد و در استان اصفهان ۵۵ درصد است، گفت: این مسئله زیبنده استانی نیست که نماد فرهنگ تاریخ و تمدن است.
به گزارش تسنیم ، سردار مهدی معصوم بیگی عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان اظهار داشت: شهرستان لنجان گلوگاه حساس توزیع آب استان اصفهان بوده و دارای باغات مختلف است که آن را به عنوان قطب باغات استان مطرح می‌سازد حضور کارخانه ذوب آهن به عنوان قطب صنعت و اقتصاد کشور این شهرستان را به یکی از شهرستان‌های راهبردی استان تبدیل کرده است.
وی افزود: متاسفانه در شهرستان لنجان پایش تصویری وجود ندارد و با توجه به حساسیت این شهرستان گام بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد اجرای پایش تصویری در این شهرستان بوده که اجرایی شدن آن می‌تواند به الگو و سرمشق دیگر شهرستان‌های استان مبدل شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از آیتم‌هایی که در محیط شهری مورد ارزیابی قرار گرفته و استاندارد بود حوزه مربوط به پایش تصویری است و بر همین اساس با برنامه‌های خوب فرماندار شهرستان لنجان و نگاه جهادی شهردار زرین شهر و همراهی شورای شهر و دیگر دستگاه‌هایی که می‌توانند در این حوزه ایفای نقش کنند این طرح در شهرستان لنجان آغاز شود.
وی بیان کرد: خواستن و توانستن انسان دارای اهمیتی ویژه است و بر همین اساس اگر مجموعه‌ای بخواهد، همه مشکلاتی که در مقابل آن قرار دارد مرتفع خواهد شد و این ویژگی در مردم و مسئولان شهرستان لنجان وجود دارد. با این دو مولفه خواستن و توانستن که ثمره آن مدیران جهادی و حرکت پرشتاب به سمت قله‌های رفیع است می‌توان مسائل مدیریت شهری که به یکدیگر تنیده است را مدیریت کرد و به سرانجام رساند.
معصوم بیگی اظهار داشت: متاسفانه در استان اصفهان پیرامون جان باختگان در حوزه تصادفات نگرانی‌هایی وجود دارد البته به لحاظ کلی در استان اصفهان کاهش تصادفات منجر به فوت را شاهد هستیم اما در آنالیز و بررسی مولفات در حوزه تصادفات نشان می‌دهد آمار ناشی فوت راکبان موتور سیکلت در کشور 35 درصد بوده اما در استان اصفهان آمار فوت جان‌باختگان تصادف موتور سیکلت 55 درصد است و این مسئله زیبنده استانی که نماد استان فرهنگ تاریخ و تمدن بوده نیست.
وی خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم با فوریت می‌توانیم این آمار را کاهش و تغییر دهیم چرا که استان اصفهان به لحاظ بُعد فرهنگی و رعایت قوانین و مقررات دارای جایگاه ممتازی است و این ممتاز بودن در همه مولفه‌ها باید خود را نشان دهد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: یکی از اولویت‌های کشور و استان اصفهان کاهش آمار جانباختگان تصادف و کاهش مجروحان و مصدومان تصادفات بوده و برهمین اساس اقدامات بسیاری برای فرهنگسازی و کاهش آمار تصادفات فوتی و جرحی در استان اصفهان انجام گرفت است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار