اطلاع از زمان‌های قطعی آب شرب حق مردم است

فرماندار شهرستان اصفهان گفت: حداقل انتظاری که مردم از ما دارند، این است که اگر نمی‌توانیم مدیریت درستی انجام دهیم، حداقل اطلاع‌رسانی درستی انجام دهیم چراکه این حق مردم است که بدانند که برای ساعاتی در روز آب شرب قطع است.

فرماندار شهرستان اصفهان گفت: حداقل انتظاری که مردم از ما دارند، این است که اگر نمی‌توانیم مدیریت درستی انجام دهیم، حداقل اطلاع‌رسانی درستی انجام دهیم چراکه این حق مردم است که بدانند که برای ساعاتی در روز آب شرب قطع است.
به گزارش فارس، چهارمین جلسه کارگروه امنیت غذایی و سلامت شهرستان اصفهان صبح امروز همراه با حاشیه‌هایی در فرمانداری اصفهان برگزار شد.
در ابتدای جلسه که نماینده شرکت آب و فاضلاب شهرستان اصفهان باید گزارشی از اجرای مصوبات جلسه قبل در خصوص تصفیه پساب ارائه می‌داد اما کیانی نماینده شرکت آب و فاضلاب اعلام کرد که گزارش خود را آماده نکرده است و همین باعث شد تا فرماندار اصفهان و معاون اجتماعی او در خصوص کم‌کاری انجام شده موضع‌گیری کردند.
فریبرز امیری معاون فرماندار اصفهان هم که نسبت به این عدم پیگیری شرکت آب و فاضلاب گلایه‌مند بود، اظهار کرد: اگر قرار باشد در جلسات مصوباتی را بگذرانیم و کسی پیگیری نکند و مجدد بخواهیم جلساتی تکراری برگزار کنیم، اتلاف وقت است.
* اگر مصوبات را پیگیری نمی‌کنید جلسه تشکیل ندهیم
احمد رضوانی فرماندار شهرستان اصفهان نیز در این خصوص عنوان کرد: اگر به احترام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نبود، قطعاً به دلیل این عدم پیگیری شما، جلسه را ترک می‌کردم؛ در روزهای گذشته در خصوص پساب، چالش‌هایی با کشاورزان داشتیم، اگر قرار است کسی مصوبات را پیگیری نکند، پس همان بهتر که این جلسات تشکیل نشود.
در ادامه این جلسه نیز سید مجید انگشترساز کارشناس کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان اصفهان به ارائه گزارشی از عملکرد خود در خصوص یکی از مصوبات جلسه قبلی کارگروه پرداخت، وی با اشاره به وسعت جغرافیایی استان و شهرستان اصفهان، از کم شدن بارش‌ها از سال 92 گفت.
او با اشاره به سنجش روزانه 2 مرتبه آب شرب روستائیان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد: در کلرزنی‌های که انجام می‌شود، سنجش فلزات سنگین نیز انجام می‌شود و در سال گذشته علاوه بر ایستگاه‌های پمپاژ که کلرزنی انجام می‌شده است در مخازن نیز کلرزنی انجام می‌شده است.
* اطلاع از زمان‌های قطعی آب شرب حق مردم است
کارشناس کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان اصفهان ادامه داد: مواردی در خصوص کمبود آب وجود دارد که آن هم به دلیل عدم تأمین منابع مالی برای تهیه مخازن مورد نیاز است، به مشترکان خود باید آموزش‌های لازم در خصوص صرفه جویی بدهیم.
احمد رضوانی پس از صحبت‌های انگشترساز گفت که کسانی که در کارگروه شرکت می‌کنند و به ارائه گزارش می‌پردازند بیشتر به ارائه راهکار همت کنند، حداقل انتظاری که مردم از ما دارند، این است که اگر نمی‌توانیم مدیریت درستی انجام دهیم، حداقل اطلاع‌رسانی درستی انجام دهیم چراکه این حق مردم است که بدانند که برای ساعاتی در روز آب شرب قطع است.
حمید ترک‌زاد با بیان این که 70 کانون آلوده به سالک داریم، تأکید کرد: منطقه هشتم شکاری یکی از آلوده‌ترین کانون‌های مبتلا به سالک است، برای اقدام در خصوص مبارزه با سالک یک سری اولویت‌ها مانند جمعیت بالای منطقه مورد توجه قرار می‌گیرد، بررسی مشکلات فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی نیز انجام شد تا با سالک در این منطقه نیز مبارزه شود.
* اعتبارات اصفهان به شدت کاهش یافته است
احمد رضوانی در انتهای این جلسه و در جمع بندی جلسه امروز کارگروه اظهار کرد: در خصوص موضوع سالک فعالیت و اقدامات خوبی انجام شده است و علی‌رغم محدودیت‌هایی که در تأمین منابع داشتیم اما حدود 200 میلیون تومان برای مبارز با این بیماری اختصاص داده شده و سعی خواهیم کرد از ستاد مدیریت بحران نیز منابعی را تأمین کنیم.
وی با انتقاد از این که شهرستان اصفهان هنوز عضوی از جامعه ایمن نیست، تصریح کرد: در خصوص مسائل کشتارگاه نیز باید بگویم که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در این خصوص کارگروه امنیت غذایی و سلامت است که قاطعانه با بسیاری از بی قانونی‌ها برخورد شده است که اگر چنین نبود مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آمد.
فرماندار اصفهان ادامه داد: اعتبارات اصفهان به شدت کاهش یافته است و با توجه به اولویت‌هایی مانند آب، اشتغال و مقابله با ریزگردها سعی خواهیم کرد مدیریت خوبی انجام دهیم، می‌توان جلوی بسیاری از حوادث و مشکلات را گرفت.
* اعتبار 200 میلیون تومانی برای مبارزه با بیماری سالَک
فریبرز امیری نیز در پایان این جلسه عنوان کرد: 12 دستگاه در خصوص مبارزه با بیماری سالک وظیفه دارند و با توجه به کمبود اعتبارات اما مجموع 200 میلیون تومان برای مبارزه با این بیماری تأمین شده و سعی داریم از بندهای قانونی برای تأمین منابع از مدیریت بحران نیز استفاده کنیم.
وی ادامه داد: شناسنامه دار شدن میوه‌های میدان میوه و تره بار اقدام بسیار خوبی بود که در راستای سلامت مردم انجام شد و در این امر شهرداری اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اقدامات خود را انجام دادند، همایش جامع خیرین سلامت به زودی برگزار خواهد شد و احتمالا حضور معاون وزیر بهداشت را در آن همایش خواهیم داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار