مرگ در یک قدمی واحدهای تولید طلای اصفهان

قانون مالیات بر ارزش افزوده، صادرات طلای اصفهان را از ۷۵۰میلیون دلار به حدود ۵۰میلیون دلار کاهش داده است.

قانون مالیات بر ارزش افزوده، صادرات طلای اصفهان را از ۷۵۰میلیون دلار به حدود ۵۰میلیون دلار کاهش داده است.
به گزارش صداوسیما،؛ عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای استان اصفهان گفت: واحدهای تولیدی طلا در این استان در رکود کامل اقتصادی هستند و قانون مالیات بر ارزش افزوده عامل اصلی وضع موجود است.
ابراهیم حبیب الهی با بیان این که طرح اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مسکوت مانده ، افزود: این قانون باید بر اساس زمان بندی مشخص شده، بهار امسال در مجلس بررسی و اصلاح می شد اما همچنان در کمیسیون اقتصادی مجلس باقی مانده است.
وی با تاکید بر اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده، تولید را در واحدهای صنعتی طلا به صفر رسانده است، گفت: در سال های گذشته با اجرای این قانون و دریافت ارزش افزوده از قیمت کل طلا، تولیدکنندگان از چرخه رقابت حذف شدند و بازارهای صادراتی خود را در جهان از دست دادند.
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا اصفهان افزود: در حال حاضر از هزار و 800 واحدی تولیدی فقط 400 واحد با 30 درصد ظرفیت مشغول به کار هستند.
وی با بیان این که در وضع فعلی فقط تولید کنندگان متضرر نشده اند، گفت: دامنه خسارت ها به عرضه کننده و مصرف کننده رسیده و درآمد های مالیاتی دولت هم به شدت در این بخش کاهش یافته است.
حبیب الهی با طرح این موضوع که دولت در وضع فعلی نمی تواند درآمد مالیاتی از واحدهای تولیدی طلا کسب کند، افزود: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به سود دولت است چرا که با رونق اقتصادی در صنعت طلا می تواند مالیات بیشتری دریافت کند.
وی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده و دریافت ارزش افزوده از قیمت کل طلا در امارات از اوایل سال 2018 اجرا اما پس از مدت کوتاهی متوقف شد چرا که نتیجه ای جزء فرار سرمایه و رکود نداشت اما این قانون سال ها در کشور ما به صورت آزمایشی اجرا می شود و هیچ کسی به تبعات منفی آن توجه ای نمی کند.
عضوهیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا اصفهان افزود: بیکاری چند هزار نفر در واحدهای تولیدی طلا اصفهان خسارت های سنگینی را در ابعاد اجتماعی برجای می گذارد .
وی گفت: اجرای قانون مالیات برارزش افزوده منجر به خروج سرمایه و متخصان صنعت طلا از اصفهان شده و فقط زمینه رشد کشورهایی مانند عراق، امارات، افغانستان، عمان، کویت و ترکیه را فراهم کرده که بتوانند بازارهای جهانی را تصاحب کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار