"کوران"برای نخستین بار در اصفهان به روی صحنه می‌رود

نمایش "کوران" به کارگردانی و دراماتورژی "امیدنیاز" با بیش از ۳۰ بازیگر، مردادماه سال جاری در تالار هنر به روی صحنه می رود.

نمایش "کوران" به کارگردانی و دراماتورژی "امیدنیاز" با بیش از ۳۰ بازیگر، مردادماه سال جاری در تالار هنر به روی صحنه می رود.
امید نیاز به ایمنا گفت: تئاترکوران، تجربهای متفاوت در کارنامه حرفهای من است و بر اساس نمایشنامه‌ای به همین عنوان از "موریس مترلینگ" نوشته شده است.
وی افزود:این نمایش نگاهی فلسفی به زندگی انسان دارد وسوالاتی را درباره فلسفه وجودی بشر و مباحث اگزیستانسیالیستی مطرح می‌کند. این اثر در قرن ۱۹میلادی نوشته شده اما من آن را برای عصر حاضر و انسان معاصر بازنویسی کرده‌ام.
این کارگردان تصریح کرد: این نخستین اجرای این تئاتر است که با بیش از ۲۰ بازیگر برجسته تئاتر در اصفهان و به سفارش تالار هنر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به روی صحنه می‌رود.
امید نیاز که سابقه کارگردانی نمایش‌هایی همچون "سیندرلا در بن بست"، "بچه‌های خاکستری"، "مردگان مشغول کارند" و فیلم هایی چون "ب۱۲" و "این فیلم قشنگ نیست"را در کارنامه هنری خود دارد، به تازگی و با تئاتر "١+١" که با همکاری"گوگیلمو پاپا" از ایتالیا نویسندگی و کارگردانی شده است، در سی‌ویکمین جشنواره "لومزا" لهستان عنوان بهترین اثر از نگاه تماشاگران را کسب و دیپلم افتخار را از آنِ خود کرد.
وی به عوامل این نمایش اشاره کرد و گفت: مشاور این پروژه "فریندخت زاهدی"، طراح حرکات "یاسر خاسب"، طراح صحنه "امید نیاز" و "مهدی موسوی"، طراح لباس "پونه خامین" و نوازندگان آن نیز "امیرسالار قاضی زاده" و "نگار سبقت اللهی" هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار