هيأت سواركاري باشگاهي به صورت اختصاصي ندارد

قائم‌مقام هيأت سواركاري اصفهان گفت: مشكل هيأت سواركاري، عدم وجود باشگاه سواراكاري به صورت اختصاصي است؛ با اين وجود تعداد باشگاه‌ها و سواركاران در حال افزايش است و مقام‌هاي كشوري بيشتري را كسب كرده‌ايم.

هيأت سواركاري باشگاهي به صورت اختصاصي ندارد

مسعود محکم‌کار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به صورت کلی در هیأت سوارکاری پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم، تعداد باشگاه‌ها و سوارکاران در حال افزایش است؛ مقام‌های کشوری بیشتری را کسب کرده‌ایم و تنها در داشتن ملی‌پوش ناکام مانده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال گذشته مقام‌های دوم و سوم جام نقش‌جهان که به صورت کشوری و به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود را به دست آوردیم؛ در جام‌های مختلف کشوری مقام‌های اول و دوم در نوجوانان، سوم در جوانان و پنجمی در قهرمانی کشور بزرگسالان توسط سوار‌کاران اصفهانی به دست آمده است.

قائم‌مقام هیأت سوارکاری اصفهان افزود: در سال جدید کلاس‌های آموزشی خود را گسترده‌تر کرده‌ایم که در آموزش‌های ابتدایی رشد دوبرابری دیده می‌شود؛ نیمی از کلاس‌ها به صورت حرفه‌ای و با مدرسان خارجی برگزار می‌شود و باشگاه‌ها را ترغیب کردیم که تجهیزات خود را بیشتر و بهتر کنند؛ همچنین امسال مدرسه سوارکاری را در یکی از باشگاه‌ها افتتاح می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از رشته‌های مختلف که 12 رشته سوارکاری در دنیا انجام می‌شود، در ایران فقط دو یا سه رشته کار می‌شود؛ از همین رو در هیأت اصفهان کار ترجمه قوانین رشته‌های جدید در حال انجام است و به فدراسیون ارائه می‌شود و سعی می‌شود از رشته‌هایی استفاده شود که ظرفیت آن با وجود اسب‌های بومی وجود دارد.

محکم‌کار در خصوص مشکلات سوارکاری در اصفهان گفت: مهم‌ترین مشکل سوارکاری کمبود بودجه است که از سوی فدراسیون و تربیت بدنی هیچ بودجه‌ای به هیأت سوارکاری اصفهان داده نشد و تمام هزینه‌های موجود با کمک اسپانسر‌های جزئی و اعضای هیأت مدیره تأمین شد؛ مشکل دیگر هیأت عدم وجود باشگاه سوارکاری به صورت اختصاصی است که برای کار‌های آموزشی و مسابقات، هیأت سوارکاری باید باشگاهی را اجاره کند که امیدوار هستیم در سال جدیدی بتوانیم یک باشگاه اختصاصی برای هیأت سوارکاری ایجاد کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار