خشک شدن و سقوط درختان،پیامد ناگوار خشکسالی

50 هزار اصله درخت در اصفهان خشک شده است.

50 هزار اصله درخت در اصفهان خشک شده است.
به گزارش صدا و سیما؛ مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: آبی برای آبیاری فضای سبز و درختان اصفهان نیست و همین مسئله موجب شده که از سه میلیون اصله درختی که در شهر اصفهان است، 50 هزار اصله درخت از سال گذشته تاکنون خشک شود.
فروغ مرتضایی نژاد با بیان اینکه فضای سبز و درختان از چاه های در اختیار شهرداری، آب رودخانه زاینده رود و یا از طریق پساب آبیاری می شد گفت: بسیاری از چاه‌های در اختیار شهرداری نیمه خشک یا خشک شده و پساب فاضلابی هم تاکنون در اختیار قرار نداده‌اند.
وی افزود: 140 لیتر پساب از تصفیه خانه سپاهان شهر در اختیار شهرداری قرار گرفته اما به دلیل حساسیت وضع کشاورزان شرق اصفهان، این پساب در اختیار ما قرار نگرفته است، .
مرتضایی نژاد با تاکید بر شناسایی و قطع درختان خشک شده گفت: خشکسالی و نرسیدن آب به درختان خشک شدن و سقوط درختان را به دنبال داشته است.
مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه جنگل شرق اصفهان در معرض نابودی کامل است، گفت: یک هزار هکتار جنگل شرق با یک دهم آب مورد نیاز آن هم به شکل پساب و به صورت بسیار بی کیفیت آبیاری می شود که آسیب رسان است.
وی با اشاره به خشک شدن 40 درصدی چاه های زیر پوشش شهرداری گفت: در گذشته که رودخانه به صورت فصلی باز بود بسیاری از چاه ها پر آب بود اما چون از یک سال و نیم گذشته هیچ آبی به چاه ها نرسیده است، با خشک شدن تعداد زیادی از چاه ها روبرو هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار