زیباسازی اصفهان با روستاها فرقی ندارد

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر گونه زیباسازی در اصفهان صرفاً به سلیقه مدیران وقت اتفاق افتاده است و هیچ هم‌خوانی با پیشینه، فرهنگ و تاریخ این شهر ندارد و همان کارهایی را که در دیگر شهرها و روستاها شاهد بودیم در اصفهان نیز دیده می‌شود.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر گونه زیباسازی در اصفهان صرفاً به سلیقه مدیران وقت اتفاق افتاده است و هیچ هم‌خوانی با پیشینه، فرهنگ و تاریخ این شهر ندارد و همان کارهایی را که در دیگر شهرها و روستاها شاهد بودیم در اصفهان نیز دیده می‌شود.
نصیر ملت در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص طرح جامع زیباسازی شهراصفهان که از سوی تعدادی از اعضا شورا به شهرداری پیشنهاد شده است، اظهار کرد: این طرح به منظور تهیه برنامه راهبردی برای سازمان زیباسازی پیشنهاد شده است.
وی با بیان اینکه طرح جامع زیباسازی در سه بخش جامع نورپردازی، مبلمان شهری و هنر و گرافیک شهری و تبلیغات محیطی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: قصد داریم با تهیه طرح جامع همه زیرمجموعه‌های شهرداری برای هر گونه فعالیت در حوزه زیباسازی شهر ملزم به اجرای این طرح راهبردی شوند.
رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال‌هاست که نگاه‌های پراکنده‌ای بر زیباسازی شهر حاکم بوده است، افزود: این امر منجر به ایجاد هر گونه زیباسازی صرفاً به سلیقه مدیران وقت اتفاق افتاده است و هیچ هم‌خوانی با پیشینه، فرهنگ و تاریخ اصفهان نداشت و همان کارهایی را که در دیگر شهرها و روستاها شاهد بودیم در اصفهان نیز دیده می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه هر گونه فعالیت زیباسازی در شهر اصفهان با توجه به بافت و جایگاهی که دارد باید همگون با شرایط اصفهان باشد، اضافه کرد: ما این اختلاف را شاهد بودیم که مدیران مناطق سلایق شخصی را در خصوص زیباسازی داشته‌اند.
ملت با بیان اینکه نورپردازی اصفهان طی سال‌های گذشته از تخصص لازم بهره‌مند نبوده است، ادامه داد: اگرچه در کل کشور نیز دچار این ضعف هستیم باید بر اساس این سند ظرفیت‌ها به گونه‌ای دیده شود که بتوان از متخصصان خارجی نیز استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه باید نقشه‌ راهی برای زیباسازی اصفهان تدوین شود که در همه بخش‌ها دارای پیوستگی خاصی باشد، اضافه کرد: ما باید ظرفیت‌های شهر را شناسایی کنیم و مطابق آن مدل جامعی را در نظر بگیریم که تغییر مدیریت‌ها بر روی آن تاثیرگذار نباشد.
رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته بر این باوریم که در کوتاه مدت می‌توان شهر را از تشتت و تفرقی که در حوزه زیباسازی است نجات دهیم، ادامه داد: بر این اساس تاکید شده است که برای همه پروژه‌های عمرانی که تعریف می‌شود قبل از اجرا پروژه پیوست زیباسازی نیز تعریف شود و این موضوعی است که در سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شده است.
وی با بیان اینکه طرح‌های زیباسازی بر، کف و بام ساختمان‌های شهر را در بر می‌گیرد، افزود: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته که زیباسازی در همه بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.
ملت تصریح کرد: همچنین قرار است همزمان با اجرای این طرح ضوابط زیباسازی در شهر نیز بازنگری شود و در این حوزه دچار مشکلی نباشیم.
وی با بیان اینکه قرار است سند جامع زیباسازی شهر اصفهان حداکثر ظرف شش ماه تدوین شود، گفت: برنامه‌ریزی شده است که پروژه‌های سال ۹۸ شهرداری بر اساس طرح جامع زیباسازی اصفهان اجرایی شود.
به گزارش ایمنا، پیشنهاد پنج نفر از اعضی شورای اسلامی شهر اصفهان با عنوان "تدوین طرح جامع زیباسازی شهر اصفهان" روز گذشته با ۱۱ رای موافق تصویب شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار