فولادگر: آب برخی از مناطق شهر اصفهان قطع شده است

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه آب برخی از مناطق شهر اصفهان در حال حاضر قطع شده است، گفت: درست است اعلام جیره‌بندی آب در اصفهان نشده است ولی وقتی آب برخی مناطق قطع شده است یعنی اینکه جیره‌بندی در حال اجرایی شدن است.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه آب برخی از مناطق شهر اصفهان در حال حاضر قطع شده است، گفت: درست است اعلام جیره‌بندی آب در اصفهان نشده است ولی وقتی آب برخی مناطق قطع شده است یعنی اینکه جیره‌بندی در حال اجرایی شدن است.
حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مورد جیره بندی آب اصفهان به شبستان گفت: طبق آخرین مصوبات قرار شد رژیم حقوقی آب استان اصفهان اصلاح شود به گونه ای کنترل هوشمند اجرایی شود یعنی طبق توزیعی که وزارت نیرو انجام می دهد کنترل هوشمند نیز انجام شود و جلوی برداشت های غیرمجاز از بالادست تا پایین دست گرفته شود.
وی اقدام دیگر را اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد و اظهار داشت: از دیگر اقداماتی که قرار شد برای آب اصفهان انجام شود فعال کردن پروژه های انتقال آب زاینده رود بود که قرار شد این سه اقدام با یکدیگر انجام شود تا شاهد رفع مشکلات آب اصفهان باشیم اما متاسفانه هنوز این اقدامات به صورت کامل انجام نشده است.
فولادگر بیان کرد: در حال حاضر هنوز برداشت های بی رویه را داریم این در حالی است که مصوبه دولت پشتوانه شورای تامین را نیز داشت اما اجرایی شدن آن قاطعیت و جدیتی لازم را ندارد.
وی ادامه داد: برداشت های غیرمجاز در بالادست همچنان انجام می شود، 70 درصد برداشت ها در استان چهارمحال و بختیاری و 30 درصد در خود اصفهان انجام می شود که باید این برداشت ها طبق سهمیه باشد و غیرمجازها نیز قطع شوند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید حقابه ها و رژیم حقوقی اعمال شود، گفت: اصلاح الگوی مصرف باید در بخش آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی و الگوی کشت اصلاح شود و همچنین پروژه های انتقال آب باید با دقت و با برنامه اجرایی شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر یک سری کارهایی انجام شده است اما هنوز مشکل آب در اصفهان حل نشده است به نحوی که در حال حاضر مشکل آب آشامیدنی در استان اصفهان داریم.
فولادگر در مورد اینکه در حال حاضر آب برخی از مناطق شهر اصفهان قطع شده است، گفت: درست است بحث جیره بندی آب در شهر اصفهان مطرح نشده است اما وقتی آب برخی مناطق قطع است یعنی عملا جیره بندی در حال اجراست این در حالی است که مردم انصافا در بحث الگوی مصرف رعایت کردند و صرفه جویی داشته اند اما مشکل ما فقط بحث صرفه جویی مردم نیست بلکه باید تمامی مصوبات در این زمینه اجرایی شود تا مشکل حل شود.
وی با اشاره به رایزنی های خود با مسئولان اجرایی گفت: مسئولان قول هایی دادند که این مصوبات را با نظارت کامل در استان اصفهان اجرایی کنند که ما امیدواریم این اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار