تنها مرکز نوغانداری مرکز و جنوب کشور در نطنز قرار دارد

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: تنها مرکز نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در مرکز و جنوب ایران با قدمت 70 سال در نطنز قرار دارد.

عبدالرضا مهدی بادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم‌زمان با سراسر کشور 850 جعبه تخم نوغان در سال جاری توزیع شده که بر اساس سیاست‌های شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران و توسعه نوغانداری و همچنین افزایش 50 درصدی قیمت پیله، امسال در سطح استان 350 جعبه و با احتساب 9 استان دیگر مجموعاً 850 جعبه تخم نوغان توزیع شده است. مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: پیش‌بینی می‌شود از این تعداد جعبه تخم توزیع شده، حدود 15 تن پیله تر تولید و به بازار عرضه شود که نوید رشد توسعه نوغانداری در کشور را می‌دهد.

وی تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم و تولید پیله آن برای بخش‌های مختلف جامعه می‌تواند مفید باشد چرا که از نظر قیمت و وضعیت بازار، پیله کرم ابریشم قیمت بالایی دارد و می‌تواند کمک اقتصادی بزرگی به خانواده‌ها باشد.

مهدی بادی خاطرنشان کرد: همه خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های روستایی که مکان مناسب و ذخیره تغذیه‌ای مناسبی برای این کرم‌ها دارند می‌توانند در این عرصه فعالیت داشته باشند و از نظر اقتصادی صرفه بالایی را دریافت کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار