ورود اصفهان به گرمترین روزهای سال

کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان عصر یکشنبه تا روز دوشنبه به بالاترین میزان خود از ابتدای سال تا کنون یعنی 40 درجه سانتیگراد رسید.

کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان عصر یکشنبه تا روز دوشنبه به بالاترین میزان خود از ابتدای سال تا کنون یعنی 40 درجه سانتیگراد رسید.
ساناز جعفری روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: امروز نیز بیشترین دمای کلانشهر اصفهان در بعدازظهر به 40 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
وی بیان کرد: گرمترین نقطه استان اصفهان برای امروز دوشنبه نیز چوپانان با 44 درجه و خنک ترین نقطه بویین و میاندشت با هشت درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
جعفری با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جو به نسبت پایدار در سطح استان اصفهان است، گفت: در سه روز آینده در بیشتر مناطق، آسمان صاف در بعدازظهر گاهی وزش باد به نسبت شدید و در مناطق مرکزی غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.
این کارشناس افزود: دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.
هوای کلانشهر اصفهان برای 48 ساعت آینده، صاف همراه با غبار محلی، در بعدازظهر گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می شود.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است: به دلیل تابش شدید خورشید و گرمای هوا از ساعت ۱۲ ظهر تا 16 بعدازظهر از گردشگری شهری پرهیز شود و در صورت حضور در فضای باز از عینک ضد آفتاب و کلاه لبه دار استفاده شود؛ بطری آب خنک همراه داشته باشید و همواره در پناه سایبان یا سایه درخت باشید.
شاخص تنش گرمایی در ساعات میانی (ظهر) در شرق استان در شرایط احتیاط شدید و در جنوب و غرب استان در شرایط آسایش، در گلپایگان، میمه، دهق، داران و مبارکه در شرایط گرم و در دیگر نقاط استان در شرایط احتیاط قرار دارد.
شاخص تنش گرمایی (Heat stress)، قرار گرفتن انسان در معرض گرمای شدید است؛ مواجهه با گرما و تنش گرمایی بر روی فعالیت های فیزیکی انسان تاثیرگذار است.
شاخص تابش فرابنفش خورشید از ۱۲ ظهر تا 16 بعد از ظهر در همه نقاط استان در حد شدید است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار