معنای سوادآموزی روز به روز در حال تغییر است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: معنای سوادآموزی روز به روز در حال تغییر است و سوادآموزان نیاز به فراگیری مهارت‌های زندگی و علم و فناوری در کنار سواد عمومی خواندن و نوشتن نیز دارند.

معنای سوادآموزی روز به روز در حال تغییر است


به گزارش خبرنگار سرویس جامعه ایمنا، محمدحسن قائدیها صبح امروز در همایش دوره ضمن خدمت مسئولان سوادآموزی مناطق و نواحی استان اصفهان که با حضور معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: دنیای امروز به جهت رشد و پیشرفت‌های علمی با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست و هر روز با تحولات بسیار بزرگی روبه‌رو است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی بشر این است که نمی‌تواند خودش را با این پیشرفت‌ها تطبیق دهد، شاید تا دهه‌های قبل اگر دنیا را تقسیم می‌کردند کشورهایی پیشرفته بودند که دودکش کارخانه‌هایشان بیشتر بود و چند دهه بعد گرایش افراد به سوی کشورهایی با منابع طبیعی بسیار آورده شد اما امروز کشوری پیشرفته است که مردمش ارتباط و سرمایه‌های اجتماعی بالایی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: زمانی که امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب دستور تشکیل نهضت سوادآموزی و باسواد شدن تمام مردم ایران را داد، پیش بینی چنین روزهایی را می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز یکی از معضلات ما گسست مرزهاست و والدین نمی‌توانند نسل جدید را درک کنند، افزود: معنای سوادآموزی روز به روز در حال تغییر است و سوادآموزان نیاز به فراگیری مهارت‌های زندگی و علم و فناوری در کنار سواد عمومی و خواندن و نوشتن نیز دارند، به همین دلیل دوره‌های پیشرفته ICDLبرای سوادآموزان برگزار می‌شود.

قائدیها عنوان کرد: استان اصفهان در حوزه جذب اولیای بی‌سواد جایگاه خوبی ندارد و باید برنامه‌ای به منظور افزایش این آمار تدوین شود.

وی به برگزاری یادواره شهدا، اجرای دوره‌های ICDL و جذب 10 درصدی سوادآموزی اولیا اشاره کرد و گفت: بخشی از بسترسازی بر عهده ما است و با ایجاد اعتقاد راسخ می‌شود بستر مناسب را برای افزایش انگیزه سوادآموزی اولیا فراهم کرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار