مقدری: دچار خود شیفنگی شده‌ایم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه گردشگری اصفهان علی‌رغم وجود بناهای تاریخی، طبیعت زیبا، سرمایه‌های انسانی، همچنان در جا میزند، گفت: ما هنوز نمی‌توانیم با شهرهای ۸۰ هزار نفری در منطقه جنوب شرق آسیا برابری کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه گردشگری اصفهان علی‌رغم وجود بناهای تاریخی، طبیعت زیبا، سرمایه‌های انسانی، همچنان در جا میزند، گفت: ما هنوز نمی‌توانیم با شهرهای ۸۰ هزار نفری در منطقه جنوب شرق آسیا برابری کنیم.
مهدی مقدری در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص گردشگری اصفهان اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری اصفهان همانند طلا و جواهراتی هستند که بدون برنامه مصرف می‌شوند. بهتر است که این منابع ارزشمند تا زمانی که نتوانیم برنامه‌ریزی درستی برای استفاده از آنها نداشته باشیم دست نخورده بمانند چرا که در غیر این صورت نابود می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه گردشگری اصفهان علی رغم وجود بناهای تاریخی، طبیعت زیبا، سرمایه‌های انسانی، همچنان در جا میزند، گفت: ما هنوز نمی‌توانیم با شهرهای ۸۰ هزار نفری در منطقه جنوب شرق آسیا برابری کنیم. متاسفانه مدیریت در چند دهه گذشته ایران به صورتی بود که فقط حرف زده می‌شد و هیچ فعالیتی صورت نمی‌گرفت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر همه مسئولان در خصوص بدیهیاتی صحبت می‌کنند که همه می‌دانیم، ادامه داد: همه می‌گویند باید اتفاقاتی بیفتد اما کسی نمی‌گوید چه کسی باید مرد عمل باشد.
دچار خود شیفنگی شده‌ایم
وی با بیان اینکه دچار خود شیفنگی شده‌ایم، گفت: همه می‌گوییم اصفهان، نصف جهان و.. اما حتی در اجلاس یونسکو نیز اسم ایران را نمی‌دانستند. سفارت‌خانه‌ها حتی در معرفی ساده کشورمان فعالیت نکردند و برخی از مسئولان کشورهای دیگر ایران را با عراق اشتباه می‌گرفتند.
مقدری با اشاره به ظرفیت‌های بالای اصفهان در صنعت گردشگری و با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان اظهار کرد: دستاورد این نمایشگاه در گردشگری چیست؟ نمایشگاه باید بخش خصوصی، دولتی و استفاده کننده را سر میز قرارداد بیاورد. دستاورد این نمایشگاه در عقد قرارداد چقدر بوده است؟ بعید می‌دانم حتی صد میلیون تومان قرار داد بسته شده باشد.
وی توسعه تعاملات اصفهان با دیگر شرکت‌های گردشگری جهان را امری ضروری دانست و افزود: برای این امر در جلسه‌ای در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی پیگیری‌هایی صورت گرفته که به دبنال آن از چند شرکت خارجی برای بازدید از ظرفیت‌های اصفهان در حوزه گردشگری بازدید به عمل آید و آنها را برای سرمایه‌گذاری در اصفهان در بخش‌های مختلف فعال کنیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ما هنوز به مقدمات گردشگری ورود نکرده و به دنبال آمار و ارقام و نتیجه می‌گردیم، اضافه کرد: بسیاری می‌گویند چرا زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان افزایش نمی‌یابد، سوال این است که چرا یک سرمایه گذار باید بخواهد پولش را در شهری سرمایه‌گذاری کند که به دنیا معرفی نشده است؟
پایگاه اطلاع‌رسانی مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری اصفهان وجود ندارد
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پایگاه اطلاع‌رسانی مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری اصفهان وجود ندارد، تصریح کرد: هم ظرفیت‌های گردشگری اصفهان با زبان فارسی معرفی شده‌اند که برای دیگر کشورها مناسب نیست و با سرچ اصفهان در گوگل مسائلی مانند اسیدپاشی در صدر قرار دارد که این امر شایسته نیست.
مقدری با تاکید بر لزوم استفاده از مشاوران خارجی برای جذب گردشگر در اصفهان اضافه کرد: برای این امر باید طرح‌های پیشنهادی را همچون کشورهای ترکیه، سنگاپور، مالزی و .. به شرکت‌های بزرگ دنیا برای سرمایه‌گذاری در اصفهان ارایه دهیم و بتوانیم با استفاده زا ظرفیت این شرکت‌ها نمایشگاه‌های تاثیرگذار برگزار کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار