ساخت سینما در خوراسگان، خانه اصفهان و رهنان در دستور کار است

همین دو سه سال پیش بود که همه از نبود سالن سینمای کافی در اصفهان سخن می‌گفتند فقط از سه یا چهار سینما در خیابان چهارباغ صحبت بود و جای دیگری از شهر خبری از سینما نبود، جشنواره فجر همیشه در اصفهان با معضل نبود سالن مجهز مواجه می‌شد و از 90 فیلم ساخته شده در بهترین حالت تا 20 فیلمش فقط در اصفهان به نمایش در می‌آمد.

همین دو سه سال پیش بود که همه از نبود سالن سینمای کافی در اصفهان سخن می‌گفتند فقط از سه یا چهار سینما در خیابان چهارباغ صحبت بود و جای دیگری از شهر خبری از سینما نبود، جشنواره فجر همیشه در اصفهان با معضل نبود سالن مجهز مواجه می‌شد و از 90 فیلم ساخته شده در بهترین حالت تا 20 فیلمش فقط در اصفهان به نمایش در می‌آمد.
به گزارش ایسنا، ساخت پردیس‌های سینمایی در اصفهان در ابتدا یعنی سه سال پیش با اما و اگرهای فراوانی روبرو بود اینکه آیا پر می شود؟ آیا از فیلم هایش استقبال می شود، سینمادار می‌تواند هزینه های پردیس را تامین کند؟ تا اینکه پردیس سینمایی چهارباغ به چرخه سینماهای اصفهان اضافه شد و به قول مدیرامور سینماهای حوزه هنری استان اصفهان نه تنها هزینه های این پردیس تامین شد بلکه عطش تماشای فیلم در اصفهان آنچنان افزایش یافت که می‌توان گفت این شهر همچنان پرده سینما برای نمایش فلیم کم دارد.
مصطفی حسینی در جریان بازدید از روند ساخت پردیس ساحل دومین پردیس سینمایی شهر اصفهان با 9 سالن گفت: این پردیس تا سه هفته آینده تکمیل می‌شود و در اختیار شهروندان اصفهان قرار می‌گیرد این در حالی است که ما عملیات را دی ماه سال گذشته آغاز کرده ایم و کمتر از یکسال آن را به شهروندان اصفهانی تحویل خواهیم داد پردیس سینمایی ساحل یکی از کم نظیرترین پردیس‌های سینمایی در ایران محسوب می‌شود چون سالن‌هایی برای حضور معلولان، برای حضور کودکان دارد و سینمای روباز با هدست نیز در این پردیس تعبیه شده است.
وی با اشاره به اینکه یک سالن 24 نفره برای اکران فیلم‌های هنر و تجربه و یک سالن 40 نفره برای اکران فیلم‌های خاص جهان با مخاطبان خاص در این پردیس در نظر گرفته شده است، ادامه داد: سینماها در زمان صبح تعداد مخاطب کمتری دارند به همین منظور ساخت سالن‌های کوچک سینمایی در پردیس ها موجب می شود تا هم سالن ها به راحتی پر شوند و هم تعداد فیلم های اکران شده افزایش یابد.
مدیرامور سینماهای حوزه هنری اصفهان تاکید کرد: دو سال پیش در شهر اصفهان از 90 فیلم تولیدی در کشور تنها در بهترین حالت 15 یا 16 فیلم به نمایش در می‌آمد اما امروز با اضافه شدن پردیس سینمایی چهارباغ و پس از آن با اضافه شدن پردیس سینمایی ساحل با 9 سالن قطعا اصفهان رشد قابل توجهی در نمایش تعداد فیلم های بیشتری را خواهد داشت و همه طیف های سینما دوست می توانند از سینما در این شهر لذت ببرند.
اتفاقی که قبلا در شهر اصفهان به دلیل کمبود سالن رخ می‌داد و سینماداران نیز سعی می‌کردند فقط فیلم های تجاری که امکان فروش بالا داشتند را در برنامه‌های اکران خود قرار دهند، اما امروز اکثر فیلم‌های ساخته شده به اصفهان خواهد آمد.
قدرت الله نورزی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تعهدات شهرداری در خصوص ساخت سالن سینما از همین امروز پیگیری و پرداخت خواهد شد، گفت: مدیریت شهری از تمرکززدایی سینماها در سطح شهر و همچنین ورود سرمایه گذاران به این بخش فرهنگی استقبال می‌کند.
او معتقد است که این شهر بیش از این به سالن سینما و مراکز فرهنگی احتیاج دارد چراکه مراکز فرهنگی همچون پردیس ها منشا خدمات هنری سینمایی محسوب می شوند، امیدواریم که این پردیس نیز برای جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان افتتاح شود تا اصفهان در این رویداد هنری بیش از پیش بدرخشد و خدمات خود را به دنبا نشان دهد.نوروزی ادامه داد: با سیاست ساخت سالن های سینما تمرکززدایی از بخش مرکزی و چهارباغ به سوی حاشیه‌ها خواهد رفت و این اتفاق همانی است که سال‌ها اصفهان نیازمند آن بوده است یعنی درگیر کردن بخش های مردم با فعالیت های فرهنگی.
مهدی مقدری عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان از تمرکززدایی سینماها از چهارباغ گفت او اضافه کرد: ساخت سینما در خوراسگان، خانه اصفهان و رهنان در دستور کار است تا این تمرکززدایی به عینه به چشم بیاید، هرچند که سرمایه گذاری 16 میلیاردی در زمینه سینما سازی نباید فراموش شود اینکه سرمایه گذار اگر وارد یک شهری همچون اصفهان شود می‌تواند رونق اقتصادی-فرهنگی را رقم بزند و امروز حوزه هنری این کار را کرده است.این عضو شورا تکرار می‌کند که این آورد سرمایه برای ساخت سینما باید دیده شود تا مجددا عده ای که می‌گویند کار نشده ببینند که با وجود این مشکلات اقتصادی فعالیت هم صورت گرفته است.
به گزارش ایسنا؛ یک دهه پیش هنرمندان، سینما دوستان و فرهنگ دوستان این شهر صحبت از ساخت 40 سالن سینما می‌کردند 40 سالنی که شاید آن روزها هم عددش عجیب بود و هم استقبال از آن همه صندلی کمی دور از ذهن، هرچند که همچنان این شهر با 40 سالن سینما فاصله زیادی دارد، اما امروز با وجود پردیس ها استقبال دور از ذهن نیست، حالا ساخت سینما در اصفهان دیگر کار عجیب و غریبی نیست چه در چهارباغ باشد چه در حاشیه شهر.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار