واگذاری ۳۵ خط از خطوط ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ۳۵ خط از خطوط ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ۳۵ خط از خطوط ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شده است.
قدرت افتخاری در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: ۹۷ خط اتوبوسرانی در شهر اصفهان فعال است که ۳۵ خط آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در ناوگان اتوبوسرانی یک‌هزار و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کند، افزود: از این تعداد ۵۷۳ دستگاه اتوبوس در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، بخش خصوصی شامل شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های تعاونی و راننده‌های خود مالک است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه واگذاری اتوبوس‌ها به بخش خصوصی دارای جوانب مثبت و منفی است، ادامه داد: از آنجایی که اتوبوس‌ها متعلق به رانندگان و یا شرکت خصوصی است، رانندگان در حفظ و نگهداری دستگاه خود کوشا هستند، اما در نظم، برنامه‌ریزی، رعایت زمان‌بندی، توجه به حقوق مسافران و توقف‌های بی‌جا ضعف وجود دارد که باید در جهت بهبود این وضعیت اقدام کرد.
افتخاری با بیان اینکه عمر متوسط دستگاه‌های اتوبوس طبق استانداردهای دنیا بالاتر از بیست سال است، گفت: تا زمانی که یک دستگاه اتوبوس از لحاظ فنی و ایمنی استاندارد لازم و کافی را داشته باشد، می‌تواند سرویس‌دهی کند، بنابراین هیچ‌گاه از ظاهر اتوبوس نمی‌توان تشخیص داد که قابلیت جابه جایی ندارد.
وی با اشاره به همکاری و تلاش شهروندان در جهت حفظ و نگهداری از اتوبوس‌های شهر، اضافه کرد: با فرهنگ‌سازی انجام شده شاهد حفظ دستگاه‌های اتوبوس از سوی شهروندان هستیم، اما لازم است در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گیرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار