حفاظت ابنیه و بافت تاریخی با هدف حفظ هویت شهری در دستور کار شهرداری اصفهان

نوزدهمین جلسه از سلسله نشست های راهبردی معماری و شهرسازی در سالن کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد..

حفاظت ابنیه و بافت تاریخی با هدف حفظ هویت شهری در دستور کار شهرداری اصفهان


به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جمال الدین صمصام شریعت در نوزدهمین دوره از سلسله نشست های راهبردی شهرسازی و معماری که با همت معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان برگزار می شود با اشاره به موضوع حفظ ابنیه تاریخی شهر گفت: در کنار حفظ این مولفه حفاظت از بافت های شهری هم باید مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه هویت یک شهر وابسته به این دو مولفه است گفت: از این رو سعی شده در شهر اصفهان به مولفه بافت و ابنیه تاریخی شهری توجه شود.

معاون شهرسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: در یکی از شهر های خارجی دور تا دور یکی از ابنیه های تاریخی حصاری کشیده بودند تا از این آثار حفظ شود در صورتی که پس از مدتی این کار را نادرست دانستند و متوجه شدند که هویت این ابنیه تاریخی وابسته به بافت حاشیه ای آن نیز هست.

وی افزود: شهر اصفهان هم چنین شرایطی دارد و باید در کنار بافت شهری از ابنیه تاریخی آن محافظت کرد.

صمصام شریعت با اشاره به اینکه شهر اصفهان دارای معماری ویژه و خاصی است گفت: نوع معماری که از دوران گذشته باقی مانده گواه این موضوع است که در گذشته از چه شیوه ها و سبک های معماری استفاده می شده است.

وی با اشاره به هدف از برگزاری سلسله نشست های راهبردی شهرسازی گفت: این جلسات از سال ۹۴ با هدف استفاده و به کارگیری تجربیات و دستاورد های معماری و شهرسازی سایر کشور ها تشکیل شد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: در این جلسات از دستاورد های متخصصان و اساتید این حوزه تا کنون استفاده شده است و جلسه امروز نوزدهمین جلسه از سری نشست های راهبردی شهرسازی است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار