آب شهر اصفهان از نظر طعم تغییر کرده اما سالم است

واقفی با تاکید بر اینکه آب چاه‌های مورد استفاده در استان اصفهان از سلامت کافی برخوردار است گفت: آب شهر اصفهان از نظر طعم تغییر کرده اما هیچ مشکل بهداشتی باری سلامت مردم ندارد.

واقفی با تاکید بر اینکه آب چاه‌های مورد استفاده در استان اصفهان از سلامت کافی برخوردار است گفت: آب شهر اصفهان از نظر طعم تغییر کرده اما هیچ مشکل بهداشتی باری سلامت مردم ندارد.
به گزارش ایلنا، کوشیار اعظم واقفی در حاشیه بازدید خبرنگاران از سامانه پایش لحظه‌ای کیفیت آب در منطقه ۲ تهران اظهار داشت: هر کدام از ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که به طعم آب آن منطقه عادت کرده‌ایم آب برخی املاح دارد که اگر وجود نداشته باشد مانند آب مقطر تلخ و قابل خوردن نیست.
وی در ادامه گفت: وقتی به آب با املاح کم عادت می‌کنیم اگر به منطقه دیگری سفر کنیم که املاح بیشتری داشته باشد متوجه می‌شویم که طعم آب تغییر می‌کند.
مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه درباره تغییر طعم آب در شهر اصفهان توضیح داد: منبع آب این شهر همیشه زاینده رود بوده است که املاح کمی دارد اما اکنون به دلیل مشکل کم آبی بخشی از آب مورد نیاز از چاه‌ها تامین می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: البته آب چاه‌ها نیز قبل از اینکه وارد شبکه شوند چند بار آزمایش می‌شوند ضمن اینکه باید گفت املاح آب چاه‌ها بیشتر از آب سد زاینده‌رود است به همین دلیل مردم این شهر احساس می‌کنند که طعم آب تغییر کرده است.
وی با تاکید بر اینکه آب چاه‌های مورد استفاده در استان اصفهان از سلامت کافی برخوردار است بیان کرد: آب شهر اصفهان از نظر طعم تغییر کرده اما هیچ مشکل بهداشتی باری سلامت مردم ندارد.
وی درباره شور شدن آب مناطقی از خوزستان نیز اظهار داشت: در حالت عادی مشکلی در آب این مناطق وجود ندارد اما با پایین آمدن سد آب رودخانه‌ها آب شور دریا به سمت رودخانه حرکت می‌کند.
واقفی یادآور شد: سیستم‌های تصفیه آب برای حذف کدورت و عوامل بیولوژی به کار می‌روند و برای املاحی مانند شوری این سیستم‌ها کاربرد ندارد.
وی خاطرنشان کرد: برطرف کردن املاحی مانند شوری به سیستم آب شیرین کن نیاز دارد.
این مقام مسئول در آبفای کشور اظهار داشت: ما در حال حاضر دو طرح برای حل موضوع شوری آب آبادان و خرمشهر در نظر گرفته‌ایم که از جمله آنها انتقال آب از منطقه غدیر است و همچنین در نظر داریم با ایجاد موانع از ورود آب دریا به رودخانه‌های بهمن‌شیر و اروندرود جلوگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با سرعت اجرا می‌شود و تا دو هفته آینده شوری آب این دو شهر جنوبی کشور تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار