هفته فرهنگی شاهین شهر با بیش از 20 ویژه برنامه متنوع

هفته فرهنگی شاهین شهر از 10 تا 16 تیر ماه با هدف معرفی این شهر و اجرای بیش از 20 ویژه برنامه برگزار می شود.

سَویا رضایی ـ هفته فرهنگی شاهین شهر از 10 تا 16 تیر ماه با هدف معرفی این شهر و اجرای بیش از 20 ویژه برنامه برگزار می شود.

سرپرست شهرداری شاهین شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان گفت: شاهین شهر شهری پویا و نوپا است که دارای پتانسیل و نیروهای بالقوه ای می باشد و می طلبد در مناسبتی خاص این پتانسیل ها را شناسایی و به دیگر هموطنان معرفی کنیم.

حمید عشقی ادامه داد: طی برنامه ریزی های انجام شده افتتاحیه این رویداد فرهنگی 10 تیرماه با همایش تجلیل از برگزیدگان شهر برگزار می شود، همایشی که با حضور مسئولین کشوری و استانی از حدود 250 نخبه، نام آور و استعدادهای برتر ملی و جهانی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی تقدیر می شود.

وی به حضور اقوام مختلف ایرانی در این شهر اشاره کرد و گفت: ساکنان این شهر از تمامی نقاط کشور با آداب و رسوم مختلف در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و این تنوع فرهنگی جشنواره اقوام ایرانی را می طلبد که در این رابطه روز 13 تیر ماه در ورزشگاه تختی میزبان شهروندان برای اجرای برنامه های متنوع این اقوام مختلف ایرانی هستیم.

عشقی با بیان اینکه شاهین شهر دومین شهر با سواد کشور است گفت: این عنوان نشان از حضور اهالی قلم در زمینه های مختلف دارد، لذا با اجرای همایش روز قلم و رسانه درصدد هستیم تقدیری از این عزیزان فاخر داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سالجاری با عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری گفت: بر این اساس در هفته یاد شده، نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگی، هنری و صنایع دستی بانوان در نگارستان شهرداری برگزار می شود.

عشقی اضافه کرد: شهروندان باید نسبت به شهر حس تعلق داشته باشند تا شهری پویا داشته باشیم و برگزاری چنین برنامه هایی در این امر تأثیرگذار می باشد، پس لازم است با اطلاع رسانی گسترده تمام شهروندان را به حضور در این برنامه ها دعوت کنیم و با اجرای مطلوب برنامه های ویژه به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

سرپرست شهرداری گفت: یکی از راه های اشاعه فرهنگ شهروندی فعالیت سمن ها و مشارکت شهروندان است و لازم است سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر باتوجه به زیر ساخت لازم و سخت افزارهایی که در اختیار دارد با حمایت از نهاد های مردمی و با تکیه بر ارتباط مؤثر با شهروندان میزان مشارکت بخش خصوصی را در اجرای برنامه های فرهنگی افزایش دهد و در ایجاد موج های فرهنگی تأثیر گذار باشد.

عشقی گفت: در این هفته باید تمامی ظرفیت ها، توانمندی ها و ویژگی هایی از جمله دانش محور و خلاق بودن، پویایی، نظم پذیری و چند قومیتی بودن شهر معرفی شود و مسلم است که هفته فرهنگی شاهین شهر متعلق به شهرداری نیست و در این راستا تمامی ادارات و دستگاه های متولی برنامه های فرهنگی ، هنری و ورزشی باید در برگزاری هرچه باشکوه تر آن سعی و تلاش نمایند.

وی بیان داشت: همایش های شعر کودک و نوجوان، پاکسازی شهر، پیاده روی عمومی، قرآن ایثار و شهادت، مانور خودروهای خدماتی شهر، کارناوال شادی ویژه کودکان، نمایشگاه فرهنگی هنری و صنایع دستی از دیگر ویژه برنامه های این هفته گرامیداشت به شمار می آید.

  • عنوان شهر دانش و خلاقیت برازنده شاهین شهر است

در ادامه مهرداد مختاری رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به تعداد بالای نخبگان و فرهیختگان شاهین شهری گفت: مسلما وجود چنین افراد با افتخاری در این شهر در حد تشکر نیست، اما سعی کرده ایم در یک روز خاص این نام آوران را به شهروندان و دیگر نقاط کشور معرفی کنیم.

هفته نکوداشت شاهین شهر در راستای ارتقای فرهنگ شهر برنامه ریزی شده است و امیدواریم با برگزاری چنین برنامه هایی شهروندان را از جایگاه واقعی خود و ظرفیت های موجود در شهر مطلع نماییم.

وی افزود: عنوان شهر دانش و خلاقیت برازنده شاهین شهر است و می توان ثابت کرد با توجه به ظرفیت های موجود در شهر، شاهین شهر شهری ایده آل برای زندگی است و من افتخار می کنم که یک شاهین شهری هستم .

روح الله شاه رجبیان مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر با اشاره به تغییر زمان برگزاری این هفته گفت: با تصمیم مسئولین زیربط برگزاری این هفته فرهنگی از بهمن ماه به تیرماه تغییر پیدا کرد زیرا در سال جاری با دهه فاطمیه مقارن می شد.

وی افزود: در حال حاضر گروهی پژوهشی با موضوع شاهین شهر شناسی وارد عمل شده اند که بتوانند مستندهایی در خصوص تاریخ کلنگ زنی این شهر بدست آورند و در همین رابطه برنامه ریزی های لازم برای اجرای این هفته فرهنگی در روز شاهین شهر خواهد شد.

شاه رجبیان اظهار داشت: هزینه اجرای تمامی برنامه های این هفته در حدود 170 الی 180 میلیون تومان می باشد که بیشترین رقم به هدیه نخبگان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: در همایش قرآن ایثار و شهادت با همکاری دفتر امام جمعه شهید زینب کمالی به عنوان اولین شهید زن در این شهر به شهادت رسیده است سر تیتر همایش قرار داده شده است.

در پایان این نشست خبری حمید عشقی سرپرست شهرداری شاهین شهر با بیان اینکه الویت نخست کاری اش ایجاد آرامش و امنیت برای شهرداری و کارکنان است گفت: خوشبختانه هم اکنون شهرداری و شورای اسلامی شهر تعامل بسیار خوب و سازنده ای با مسئولان استان و شهرستان دارند که این مهم باعث رفع بسیاری از مشکلات در شهر و شهرداری می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار