راه اندازی کارخانه تولید UF۶

کارخانه تولید UF۶ پس از حدود ۹ سال راه اندازی و نخستین بشکه کیک زرد در قسمت خوراک دهی آن تخلیه شد.

کارخانه تولید UF۶ پس از حدود ۹ سال راه اندازی و نخستین بشکه کیک زرد در قسمت خوراک دهی آن تخلیه شد.
به گزارش صداوسیما؛ بنا بر اعلام سازمان انرژی اتمی، این کارخانه که از بخش های مهم صنعت هسته ای کشور است برای نخستین بار پس از حدود 9سال راه اندازی و نخستین بشکه کیک زرد در قسمت خوراکدهی کارخانه تخلیه شد.
کارخانه تولید UF6در مجتمع UCFاصفهان عمدتاً به دلیل کمبود کیک زرد در کشور از سال1388 غیر فعال بوده است.
امکان راه اندازی دوباره این کارخانه، پس از توافق برجام و واردات مقدار زیادی کیک زرد و نیز افزایش تولید آن در داخل کشور فراهم شد.
همچنین به دنبال بدعهدی های آمریکا در برجام و دستور رهبر معظم انقلاب در چهاردهم خرداد امسال مبنی بر راه اندازی بخش هایی از صنعت هسته ای در چارچوب برجام، راه اندازی این کارخانه در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.
مسئولان مجتمع UCFکه از قبل تدابیر و آمادگی لازم را پیش بینی و بخش های مختلف کارخانه را به صورت آماده به کار نگه داشته بودند، موفق شدند در مدت حدود دو هفته تعمیرات و اصلاحات لازم را انجام دهند.
با از سر گیری فعالیت مجتمع UCF اصفهان و شروع مجدد تولیدUF6، علاوه بر فعال شدن این بخش مهم از صنعت هسته ای و افزایش میزان این ماده استراتژیک که خوراک اصلی غنی سازی کشور را تامین می کند، زمینه تحقق و اجرای دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر آمادگی برای افزایش ظرفیت غنی سازی فراهم شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار