نوروزی: از اتهام فمنیست بودن باکی ندارم

شهردار اصفهان گفت: در موضوعات زنان در برخی جاها متهم به فمینیست بودن شده‌ایم چرا که از حقوق برابری که در قانون اساسی آمده دفاع کرده ایم اما با اینکه متهم شده‌ام از این اتهام باکی نداریم.

شهردار اصفهان گفت: در موضوعات زنان در برخی جاها متهم به فمینیست بودن شده‌ایم چرا که از حقوق برابری که در قانون اساسی آمده دفاع کرده ایم اما با اینکه متهم شده‌ام از این اتهام باکی نداریم.
به گزارش ایمنا، قدرت‌الله نوروزی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در اولین نشست مشترک زنان شورای اسلامی استان اصفهان با عنوان چالش‌ها و فرصت‌های حضور و نقش زنان در مدیریت شهری اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ماه‌های اول سال ۵۷ قانون اساسی به عنوان یک سند سیاسی، حقوقی و میثاقی ملی و یک آرمان به تصویب ملت ایران رسید که چند اصل در این قانون به صراحت به امور بانوان اشاره دارد.
وی با تأکید به اینکه اصل ۱۹ قانون اساسی آرمان ملت ایران بود و زمینه رشد شخصیت زنان را فراهم کرد، افزود: این موضوع نشانگر این مسئله است که جامعه ایران دغدغه رشد زنان را داشته که این موضوع تا آن زمان به وقوع نپیوسته بود تا حقوق مادی و معنوی زنان احقاق شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در اصل ۲۸ قانون اساسی هرکسی حق انتخاب شغل دارد، اظهار کرد: این انتخاب شغل سه شرط دارد که مخالف اسلام نباشد، مصالح عمومی در آن رعایت شود و حقوق دیگران به وسیله آن شغل ضایع نشود و در اینجا به دولت و حکومت مأموریت داده شد تا با توجه به نیاز جامعه زمینه اشتغال مساوی زنان و مردان محیا شود و این نگاه جمهوری اسلامی و اراده ملت ایران در اشتغال بوده است.
وی با اشاره به در نظر گرفتن اصل شایسته سالاری بدون خط کشی و سهمیه بندی اظهار کرد: این سهمیه‌بندی‌ها می‌تواند خود به عنوان چالشی در رشد زنان باشد و چالش‌ها خود از باورهای غلط نشأت می‌گیرد که در این زمینه باید به سمت شایسته سالاری حرکت کرد.
نوروزی در خصوص حضور زنان در شهرداری اصفهان گفت: اگر در شورای شهر اصفهان دو خانم وجود دارد یا در شهرداری مدیر منطقه یک و مدیرعامل سازمان پارک‌ها یا سازمان فاوا از زنان انتخاب شده به دلیل زن بودن آنها نبوده بلکه شایسته سالاری ملاک انتخاب بوده است.
وی با بیان اینکه صفات لازم شایسته سالاری عدالت، دانش، توانایی تدبیر و ایمان بوده است، گفت: باید با این نگاه عمل کنیم تا جامعه ایران اسلامی که به مدیران شایسته نیاز دارد بتواند از توان همه اقشار استفاده کند و علت عقب ماندگی ایران از نگاه من قطعاً عدم استفاده از توان ۵۰ درصد جامعه یا همان زنان است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه باید زمینه رشد افراد شایسته اعم از زنان یا مردان را مهیا کنیم، اضافه کرد: مصالح اجتماعی یا مخالفت اسلامی با چیزهایی نیست که برخی می گویند و قانون اساسی خود مسیر عمل را مشخص کرده و نتیجه تلاش زنان در نتایج کنکور، اداره دستگاه آموزش و پرورش، کلاس‌های دانشگاه و رشد جامعه به وضوح مشخص است پس باید به سمت شایسته سالاری حرکت کرد که مؤلفه های آن مشخص است و تصدی پست ها به زن یا مرد بودن افراد نمی شود بلکه شایستگی مبنی عمل است.
وی گفت: در موضوعات زنان در برخی جاها متهم به فمینیست بودن شده ایم چرا که از حقوق برابری که در قانون اساسی آمده دفاع کرده ام اما با اینکه متهم شده ام از این اتهام باکی نداریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار