پیش بینی کلکتور آب برای فضای سبز ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: به منظور حفظ سبزینگی ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز ناژوان برنامه‌های کوتاه و بلند مدتی در نظر گرفته شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: به منظور حفظ سبزینگی ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز ناژوان برنامه‌های کوتاه و بلند مدتی در نظر گرفته شده است.
حسن شفیعی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: برنامه کوتاه‌مدت طرح ساماندهی ناژوان شامل اصلاحات وضعیت موجود و زمان‌بندی آبیاری‌ها از اول سال‌جاری با حمایت شهرداری اصفهان در حال انجام است.
وی افزود: با توجه به اینکه بستر خاک ناژوان کمترین حجم را دارد و عمق آن به هشت متر نمی‌رسد، نگهداری و آبیاری درختان ناژوان بسیار سخت است، به این منظور کلکتور آب برای فضای سبز ناژوان پیش‌بینی شده که می‌تواند در زمان‌بندی آبیاری و میزان آن تاثیرگذار باشد.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه عملیات احداث کلکتور آب فضای سبز ناژوان از سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری این کلکتور با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر دو مخزن از چهار مخزن ناژوان برای ذخیره آب احداث شده و در حال استفاده است و عملیات عمرانی دو مخزن بعدی که جزء کلکتور آب به شمار می رود، در حال اجرا است.
شفیعی گفت: در برنامه بلندمدت احداث تصفیه خانه پساب به منظور استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز ناژوان را در دستور کار داریم، اما در حال حاضر سعی در حفظ وضعیت موجود ریه تنفسی اصفهان بدون استفاده از پساب را داریم.
وی با بیان اینکه منطقه ناژوان از مناطق بی بدیلی است که همگان دغدغه حفظ آن را دارند، تصریح کرد: بیشترین موضوعی که طی سال‌های اخیر شهرداری در ناژوان درگیر آن شده، حفظ فضای سبز و باغات ناژوان است؛ شاید مردم ناژوان را بیشتر به مراکز گردشگری آن بشناسند، اما اولویت مهم حفظ ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز ناژوان، این لکه سبز و بی بدیل که از سال‌های گذشته به ارث رسیده، است.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان اظهارکرد: یک سوم از عرصه ۱۲۰۰ هکتاری ناژوان در تملک شهرداری و مابقی در تملک بخش خصوصی و مالکان محله‌های خانه‌های قدیمی است.
وی افزود: بیش از ۶۰۰ هزار اصله درخت در ناژوان وجود دارد که ۲۰۰ هزار اصله درخت آن توسط شهرداری حفظ و نگهداری می‌شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار