اصفهانی‌ها زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرند

کارشناس‌مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان این که تابش اشعه فرابنفش خورشید در استان اصفهان بالا بوده و به میزان 11 درصد رسیده است، گفت: شهروندان اصفهانی حتی‌الامکان کمتر در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرند.

کارشناس‌مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان این که تابش اشعه فرابنفش خورشید در استان اصفهان بالا بوده و به میزان 11 درصد رسیده است، گفت: شهروندان اصفهانی حتی‌الامکان کمتر در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرند.
میترا سیدان در گفت‌وگو با فارس در رابطه با وضعیت آب و هوا اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی الگوهای جوی پایدار برای چند روز آینده در استان اصفهان تداوم خواهد داشت.
وی با بیان این که در اکثر نقاط استان اصفهان برای امروز و فردا آسمان صاف است و‌ در ساعات بعد از ظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: برای روز دوشنبه وزش باد در شمال استان اصفهان مقداری شدیدتر خواهد شد.
کارشناس‌مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به این که روند دمای هوای اصفهان روندی افزایشی است، گفت: در 24 ساعت آینده یک تا 3 درجه افزایش دما را خواهیم داشت.
وی با بیان این که حداکثر دمای امروز هوای اصفهان 37 درجه سانتی‌گراد بود که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش داشت، خاطرنشان کرد: حداقل دمای امروز شهر اصفهان نیز 22 درجه سانتی‌گراد است.
سیدان اذعان داشت: آران و بیدگل به عنوان گرم‌ترین نقطه استان با 44 درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با 16 درجه سانتی‌گراد به عنوان خنک‌ترین نقطه استان اصفهان برای امروز ثبت شد.
وی در رابطه با وضعیت تابش نور خورشید در فصل تابستان ابراز کرد: با توجه به این که در ماهی هستیم که بیشترین میزان دریافت انرژی از خورشید را شاهد هستیم و طول روز هم جزو بلندترین روزهای سال است، تابش اشعه فرابنفش خورشید در استان اصفهان بالا بوده و به میزان 11 درصد رسیده است.
کارشناس‌مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان در پایان توصیه کرد: شهروندان اصفهانی در زیر نور مستقیم خورشید از عینک آفتابی و کلاه نقاب‌دار استفاده کرده و حتی‌الامکان کمتر در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرند و در ساعات ابتدا یا اواخر روز بیشتر از منزل خارج شوند.
به گزارش فارس، شاخص UV یک مقیاس تابشی اریتما 1 به معنی التهاب پوست ناشی از قرمز شدن آن به واسطه آفتاب سوختگی است؛ تابش ماوراء بنفش خورشید به 3 بخش مجزا تفکیک می‌شود که به طور بالقوه خطرناک‌ترین نوع انرژی محسوب شده و به طور فزاینده توسط اوزن استراتوسفر جذب می‌شود اما تابش UV-B و UV-A به ترتیب 6 و 94 درصد به سطح زمین می‌رسند که قابلیت صدمات بیولوژیکی آن‌ها به ترتیب 83 و 17درصد است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار