قلب اصفهان در حال احیاء است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: دولتخانه صفویه قلب اصفهان است در همین راستا بازآفرینی آن در دستور کار شهرداری قرار دارد.

قلب اصفهان در حال احیاء است


به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین جعفری در برنامه "اینجا اصفهان" اظهار کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان برای مرمت و احیاء بافت های فرسوده شهراصفهان تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های بزرگی از سوی سازمان اجرا شده ، افزود: احیای میدان امام علی(ع)، دولتخانه صفویه و پیاده روسازی چهارباغ از بزرگترین پروژه های شهر محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان در دوره صفویه در اوج شکوفایی و یکی از ۳ شهربرتر جهان بوده ، ادامه داد: در زمان صفویه اصفهان نیز به نصف جهان معروف شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار دوران صفویه، دولتخانه صفویه است، گفت: مجموعه میدان امام خمینی(ره) و چهارباغ عباسی در وسعتی حداقل ۸۰ هکتار دولتخانه صفویه را تشکیل می دهد که آثار تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است.

جعفری با اشاره به اینکه دولتخانه صفویه قلب اصفهان است در همین راستا بازآفرینی آن در دستور کار شهرداری قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰ پروژه در راستای احیای دولتخانه صفویه در دست اجراست.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در ادامه اضافه کرد: یکی از مهمترین پروژه ها بعد از پیاده راه سازی میدان امام(ره) ، پیاده راه سازی چهارباغ عباسی است.

وی با تاکید بر اینکه پیاده راه سازی چهارباغ عباسی از میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب به طول ۱۲۰۰ مترمربع است، ادامه داد: با پیاده سازی خیابان چهارباغ عباسی و ایجاد آبنما و ۷ حوض قدیمی، بخشی از چهارباغ قدیم زنده و احیا می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ خانه تاریخی از ادوار مختلف تاریخی در اصفهان وجود دارد، گفت: بخشی از خانه های تاریخی برای نوسازی و احیا خریداری و تملک شده است.

وی با اشاره به اینکه احیا خانه های تاریخی با عزم جدی دنبال می شود، گفت: شهروندان و سرمایه گذران باید برای احیا خانه های تاریخی با شهرداری همکاری های لازم را انجام دهند.

جعفری با اشاره به اینکه مرمت خانه استاد همایی و مقبره صائب تکمیل و در هفته نکوداشت اصفهان به بهره برداری رسید، ادامه داد: مرمت خانه شعر و ادب نیز در دست اجراست.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با تاکید براینکه بخشی از خانه های تاریخی به موزه های تاریخی ، گردشگری ، رستوان ها و اقامتی نیز تبدیل می شود، تصریح کرد: احیا بسیاری از خانه های تاریخی توسط بخش خصوصی برای جذب گردشگران انجام می شود.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس نیازها و مطالبات شهروندان خانه ریاضیات و نجوم احیا شد.

جعفری در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان برای احیا بافت های فرسوده مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان اقدامات ارزنده ای اجرا کرده است، تاکید کرد: تسهیلات ویژه ای به افرادی که خانه های فرسوده خود را احیا کنندارائه شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فعالیت های ویژه ای برای احیاء بافت های فرسوده در مناطق ۷، ۱۱، ۱۵و ۱۴ در دست اجراست.

جعفری در بخش دیگر سخنان با اشاره به اینکه میدان امام(ره) زادگاه اصلی بازی چوگان بوده است، تاکید کرد: چوگان از اصفهان به دیگر کشورها نیز انتقال داده شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه چوگان یکی از بازی ها قدیمی شهر است، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر برای زنده کردن بازی چوگان اقدامات ارزنده ای اجرا شده است .

وی خاطرنشان کرد: در آذر ماه سال جاری بازی چوگان توسط سازمان میراث فرهنگی - صنایع دستی و گردشگری به نام کشور ایران در یونسکو ثبت جهانی می شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار