چهارمین نشست مطبوعاتی دکتر ساداتی نژاد

چهارمین نشست مطبوعاتی دکتر سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستانهای کاشان- اران و بیدگل برگزار گردید.

چهارمین نشست مطبوعاتی دکتر سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستانهای کاشان- اران و بیدگل برگزار گردید.در این نشست دکتر ساداتی نژاد با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت شرایطی که در بعد از خروج آمریکا از برجام داریم یک تجربه ای بود برای ما که در آینده نیز این تجربه مورد توجه قرار خواهد گرفت بویژه برای نسل جوان ما و منشا اثرات دیگر خواهد بود. خروج امریکا از برجام دارای این پیام بود که اگر نقد و یا شبهه ای در خصوص سیاست های آمریکا بود امروز این موضوع به روشنی و شفافیت مشخص شد که امریکا قابل اعتماد نیست، طبیعتا آمریکایی ها که یکطرفه از برجام خارج شدند و به هیچ تعهدی عمل نکردند و در حال حاضر یک جنگ اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی شروع کردند و من فکر می کنم این اتفاقاتی که در بازار ارز اتفاق افتاده هدایت شده است. هدف اعتماد و امید مردم است که نقش دولت نقش فوق العاده مهمی است و باید از خود اقتدار نشان دهد و با مردم گفتگوی نزدیک به نزدیک انجام دهد و اطلاع رسانی را آموزش دهد.

دکتر ساداتی نژاد در ادامه افزود: کاشان یک شهر کارگری با بیش از 50 هزار کارگر می باشد و عمده صنایع ما ریسندگی و بافندگی است. در صنایع بافندگی دومین قطب تولید فرش در جهان هستیم و به دلیل تراکم در حوزه بافندگی تک محصولی به حساب می آییم. فعالیت کارخانجات ریسندگی در آینده نزدیک تمام میشود. لذا حجم فزاینده بیکاری بوجود می آید.

با توجه به عدم تولید نخ تولیدکنندگان فرش نیز با مشکل مواجه می شوند. صنعت فرش بافی تامین نخ را از ترکیه انجام می داد و خرید اعتباری می کرد و تا یک سال قرار داد می بست تا پول را بدهد. الان تولید کننده فرش ما نخ را آورده فرش را بافته و فروخته بااین قیمت دلار و در حال حاضر درگیر مشکلاتی است. من با رییس بانک مرکزی آقای سیف-اقای نقره کار و دیگر مسوولین جلساتی داشتم که این خرید اعتباری باید با ارزش نرخ دولتی تامین شود. طی جلساتی که طی یکهفته داشتیم دولت این اعتقاد را داشت که نرخ ارز فقط 4200 تومان باشد و ما کنترل کنیم ولی واقعیت این است که در مواد اولیه مجلس و کمیسیون اقتصادی باید بازار ثانویه شکل گیرد. دولت پذیرفت که بازار ثانویه را در حوزه ارز انجام دهد و حوزه قضائیه با کسانی که در حوزه ارز مشکل ایجاد می کنند برخورد کنند.

نماینده مردم شهرستان های کاشان-آران و بیدگل در خصوص شرایط پیش آمده در حوزه ارز و افزایش احتمالی قیمتها اظهار داشت: شرایطی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم بیشتر از لحاظ اقتصادی است. من پیشنهادم به دولت این است برای حذف بروکراسی اداری تفویض اختیارات به استاندارها و همچنین استان داری ها اختیارات را به فرمانداری ها تفویض کنند.تا با سرعت بیشتری مشکلات را حل کنند. به نظر بنده دولت باید بالاترین اختیارات را به استانداری ها تفویض کنند تا استانداران بتوانند مسائل را خود حل کرده و اجرا کنند.

دکتر ساداتی نژاد در ادامه خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت:این طرح در کمیسیون مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد که این طرح شامل 40 نماینده می شود. اما در آستانه ورود به صحن مجلس چون دولت با بار مالی آن مخالفت کرد فعلا متوقف شد این طرح در شرایطی است که اگر در صحن بیاید رای می آورد. در پایان این نشست دکتر ساداتی نژاد در جواب سوال خبرنگاران در مورد خسارات وارده از سیل اخیر کاشان اظهار نمود انتظار این است که سازمان مدیریت بحران اعتبار ویژه ای برای خسارت دیدگان سیل کاشان و آران و بیدگل قراردهد .بخصوص از جهاد کشاورزی هم برای حمایت از کشاورزان و درخواست کمک داریم امیدواریم که کمک جدی صورت گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار