پیشگیری؛ اصل فراموش‌شده در کشور

امام جمعه شهر زاینده رود گفت: امروزه در جامعه، پیشگیری واقعی از آسیب ها نه تنها نزد مردم کوچه و بازار، جایگاهی ندارد، بلکه مجلس، دولت و قوه قضاییه نیز آنگونه که باید به این مسئله توجه ندارند.

امام جمعه شهر زاینده رود گفت: امروزه در جامعه، پیشگیری واقعی از آسیب ها نه تنها نزد مردم کوچه و بازار، جایگاهی ندارد، بلکه مجلس، دولت و قوه قضاییه نیز آنگونه که باید به این مسئله توجه ندارند. به گزارش ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع مردم شهر زاینده رود یکی از وظایف مهم قوه قضاییه را پیشگیری دانست و اظهار کرد: پیشگیری به معنای جلوگیری از ایجاد و گسترش عوامل خطر یا جرم بوده و در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: متأسفانه امروزه در جامعه پیشگیری واقعی از آسیب ها نه تنها نزد مردم کوچه و بازار، جایگاهی ندارد، بلکه نهادهای ذی ربط نیز آنگونه که باید به مسئله پیشگیری توجه ندارند و عمده مشکلات کشور به دلیل بی توجهی به این امر است.
وی با اشاره به ضرورت توجه به امر پیشگیری گفت: انتشار برخی آمار از مفاسد اجتماعی و اقتصادی نشان می دهد چندان به امر پیشگیری توجه نداشته ایم. همچنین امروز نه تنها نتوانسته ایم اعتیاد را ریشه کن کنیم، بلکه هر روز بر آمار معتادان افزوده می شود به طوریکه میانگین سنی مصرف کنندگان به نوجوانان رسیده است.
صفرزاده تهرانی با اشاره به توسعه فیزیکی و نیروی انسانی کشور افزود: بی توجهی به موضوع پیشگیری هر روز جامعه را با چالشی جدید روبه رو می کند. برای مثال اگر چه گرانی ها ریشه خارجی دارد، اما برخی سوء مدیریت های داخلی نیز به ایجاد گرانی ها و بی ثباتی بازار دامن زده و قطعا با مدیریت شایسته قابل مداوا است.
امام جمعه زاینده رود با بیان اینکه امروز باید پذیرفت که شیوه‌های مدیریت اقتصادی در کشور با مشکل مواجه است، تصریح کرد: ضعف مدیریت اقتصادی سبب اختلال در تولید شده و اقتصاد را زمین گیر کرده به گونه ای که راه دور زدن قانون را فراهم کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار