کودکان شاهین شهری آماده شرکت در جشنواره گل لاله عباسی اصفهان شدند

طی برنامه ای از سوی کارگروه استعدادیابی و موفقیت شاهین شهر با دعوت از دبیرخانه جشنواره گل لاله عباسی اصفهان، کودکان شاهین شهری گلدان های لاله عباسی خود را برای شرکت در نخستین جشنواره گل لاله عباسی اصفهان آماده کردند.

سَویا رضایی- طی برنامه ای از سوی کارگروه استعدادیابی و موفقیت شاهین شهر با دعوت از دبیرخانه جشنواره گل لاله عباسی اصفهان، کودکان شاهین شهری گلدان های لاله عباسی خود را برای شرکت در نخستین جشنواره گل لاله عباسی اصفهان آماده کردند.

در این ویژه برنامه کودکان با آماده کردن گلدان های سفالی و رنگ آمیزی آنها بذرهای لاله عباسی را درون گلدان ها کاشتند و با روند رشد آن آشنا شدند.

میثم کیان دبیر اجرایی جشنواره گل لاله عباسی در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: گل لاله عباسی یکی از سمبل های شهر اصفهان است و در اکثر باغچه های محله های قدیمی این شهر و خانه های پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان این گل کاشته شده است و همه ما با آن خاطره داریم. وی با بیان اینکه این گل مخصوص مناطق کم آب و کویری است افزود: بذرهای این گل در ایام نوروز جوانه می زند و در طول دو ماه رشد می کند و در مرداد ماه معمولا به گل می نشیند و خاصیت عجیب این گل در این است که در یک بوته آن چند رنگ به ثمر می نشیند.

دبیر اجرایی جشنواره گفت: یادگیری کودکان با گل کاری و دیدن روند رشد گل که برای بهتر زیستن ما تأثیر گذار است از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

کیان ادامه داد: صرفا کاشت بذر مد نظر ما نیست و افراد می توانند حتی با نگاه کردن و ثبت تصویر، نوشتن شعر و داستان در جشنواره شرکت کنند.

وی اضافه کرد: این جشنواره از سوی قدیمی ترین مؤسسه فرهنگی اصفهان به نام رویش مهر و اندیشه در اوایل شهریور ماه و در پی آن یک سلسله گالری هایی با توجه به دریافت آثار شرکت کنندگان برگزار می شود.

در ادامه دکتر فریده قائمی مدیر کارگروه استعدادیابی و موفقیت کودکان در شاهین شهر گفت: ما آثار را در قالب فیلم، نقاشی از مراحل رشد بذر، تصاویری که کودکان از گلدان های خود ثبت کرده اند به صورت گروهی در جشنواره شرکت می دهیم.

وی ادامه داد: کار گروهی کودکان، رنگ آمیزی و خلاقیتشان در نقش گلدان ها و همچنین آشنایی با کاشت گل از جمله اهداف برگزاری این ویژه برنامه در راستای شرکت در نخستین جشنواره لاله عباسی به شمار می آید.

مدیر کارگروه استعدادیابی و موفقیت اضافه کرد: ساکنان شاهین شهر می توانند آثار خود را به ما به عنوان نماینده جشنواره تحویل دهند و یا خود به صورت مستقل به دبیرخانه جشنواره واقع در اصفهان ارسال کنند.

گفتنی است علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از جشنواره لاله عباسی می توانند به آدرس اصفهان، چهارباغ بالا، چهارراه نظر، کوچه مجیدپور معراج شماره 16 پلاک 10 مراجعه و یا با شماره 20- 36269317 تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار