دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان منصوب شد

با حکم استاندار اصفهان، اصغر هدایت فرماندار سابق فلاورجان که آخر هفته پیش جای خود را به علی ساعدی داد، به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان منصوب و جانشین مصطفی هادی‌زاده شد.

با حکم استاندار اصفهان، اصغر هدایت فرماندار سابق فلاورجان که آخر هفته پیش جای خود را به علی ساعدی داد، به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان منصوب و جانشین مصطفی هادی‌زاده شد.
به گزارش فارس، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان که با حضور معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، دبیر ستاد طرح کرامت کشور، مدیران کل حراست، فرهنگی و پیشگیری و مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و دیگر مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: هر فرد در هر جایگاه و سمتی که قرار می‌گیرد مسؤول آسیب‌هایی است که به نیروی کاری و فکری جامعه وارد می‌شود که حتی این موضوع می‌تواند عواقب اخروی هم را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: دستگاه‌های ذی‌ربط مکلف به ساخت انسانیت انسان‌ها و مؤثر بودن آن‌ها هستند و اگر در جایی کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند.
استاندار اصفهان با تأکید بر این که نباید تصور شود که فقط ستاد و شورای مبارزه با مواد مخدر باید برنامه‌ها را اجرایی کند، گفت: این ستاد و شورا هماهنگ‌کننده هستند و دستگاه‌ها موظف هستند که در حیطه وظایف خود زمینه رشد افراد را فراهم کنند.
وی به افزایش 60 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر میزان کشفیات را به عنوان درصدی از آنچه مصرف می شود تلقی کنیم این آمار بالا نگران‌کننده است.
مهرعلیزاده اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان را مثبت ارزیابی کرد و عنوان داشت: در طرح‌های پایلوت باید به صورت پروژه‌محور با زمان‌بندی و هدف مشخص فعالیت کرد و براساس تفکراتی که برای اجرای طرح وجود داشته ارزیابی لازم انجام شود و برای دیگر مناطق مورد استفاده قرار گیرد.
وی با تأکید بر این که باید در اسرع وقت زمان اتمام این طرح، هدف‌گذاری دقیق آن و حجم کاری دستگاه‌ها مشخص شود، اضافه کرد: در خصوص اعتبارات، مدیریت ارشد استان آمادگی کمک و هم‌یاری را دارد.
استاندار اصفهان با بیان این که از به کارگیری ظرفیت‌های استانی در انجام پروژه‌ها استقبال می‌کنیم، اذعان داشت: اعتقاد راسخ دارم که اصفهان در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی علمی، فناوری‌های نو و ... می‌تواند به عنوان پایلوت در کشور مطرح شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی مطلوب، اصفهان می‌تواند پایلوت قوی برای اجرای طرح‌ها باشد.
وی از دستگاه‌های اجرایی خواست طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های خود را برای طرح در سطح کشور به دبیرخانه این شورا ارائه کنند.
مهرعلیزاده راه‌اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان را اقدامی مؤثر در درمان اعتیاد برشمرد.
*با تفکر دولتی نمی‌توان موضوع اعتیاد را حل کرد
سید نجیب حسینی معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات استاندار اصفهان در جهت مبارزه با مواد مخدر و اختصاص بودجه برای مرکز جامع توانمند سازی و سلامت، تصریح کرد: نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان 50 درصد میانگین کشوری است ولی همین میزان نیز برای پایتخت گردشگری ایران و شهری که گردشگران و گروه های مختلفی از کشورهای مختلف در آن حضور می‌یابند زیاد است.
وی با بیان این که امروز یک تغییر نگرش در خصوص مواد مخدر در کشور ایجاد شده است، عنوان داشت: فعالیت بسیاری در سطح مدیران ایجاد شده است و بر همین اساس دستگاه‌های عضو ستاد خود دست به کار شده‌اند و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان هماهنگ‌کننده فعالیت می‌کند.
معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تأکید کرد: از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد و با توجه به این که مسؤولان ارشد کشوری موضوع اعتیاد را به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار قرار داده‌اند، بهانه‌ای برای کم‌کاری وجود نخواهد داشت.
وی با بیان این که با تفکر دولتی نمی‌توان موضوع اعتیاد را حل کرد، یادآور شد: باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود و دولت باید در این مسیر تسهیل‌کننده باشد.
حسینی متذکر شد: هر قدمی که مسؤولان برای مبارزه با اعتیاد بردارند اول به خانواده و اقوام خود کمک می‌کنند چراکه هیچ فردی از اعتیاد در امان نخواهد بود.
وی ادامه داد: مبارزه با اعتیاد هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بلند مدت است و در آینده می تواند اثرات مثبتی داشته باشد.
معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به اجرای طرح کرامت نیز اشاره کرد و ابراز داشت: همه دستگاه‌ها موظف هستند که در این طرح کمک و همکاری داشته باشند و حداکثر در پایان سال باید خروجی این طرح را داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف باید احصا شود و از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح استفاده شود.
گفتنی است در این جلسه مدیران و مسؤولین ذی‌ربط نقطه نظرات خود را در خصوص اجرای طرح کرامت به جلسه اعلام کردند.
همچنین در پایان از اقدامات ارزشمند مصطفی هادی‌زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تقدیر و اصغر هدایت به عنوان دبیر جدید این شورا معرفی شد.
مصطفی هادی‌زاده، دبیر سابق شورای مذکور در استان اصفهان، اخیراً به سمت مدیرکل بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری منصوب شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار