بازتاب اجرای یک طرح در اصفهان

در اصفهان برای نخستین بار طرحی مشترک بین شهرداری اصفهان، اتحادیه‌های صنوف، نیروی انتظامی و پلیس راهور به منظور رفع تخلفات سد معبر واحدهای صنفی به ویژه میوه فروشان، فروشندگان اتومبیل و موتورسیکلت اجرا شد تا با تخلفات شهری این صنوف در اصفهان به صورت نظام‌مند برخورد ‌شود.

در اصفهان برای نخستین بار طرحی مشترک بین شهرداری اصفهان، اتحادیه‌های صنوف، نیروی انتظامی و پلیس راهور به منظور رفع تخلفات سد معبر واحدهای صنفی به ویژه میوه فروشان، فروشندگان اتومبیل و موتورسیکلت اجرا شد تا با تخلفات شهری این صنوف در اصفهان به صورت نظام‌مند برخورد ‌شود.
به گزارش ایمنا، در این طرح گشت‌زنی‌های مشترک بازرسان اتحادیه‌ها، اماکن و نیروهای آموزش دیده شهرداری، پلیس راهور و نیروی انتظامی انجام و نسبت به رفع تخلفات شهری صنوف به ویژه سدمعبر اقدام و تذکرات لازم به واحدهای صنفی متخلف اعلام شد تا چنان‌چه باز هم بی‌توجهی صنوف متخلف ادامه پیدا کرد، برخورد قانونی انجام شود.
مرحله نخست نظارت‌های مشترک از دو واحد صنفی میوه فروشان، موتورسیکلت فروشان خیابان‌های سروش و لاله و فروشندگان اتومبیل در حاشیه اتوبان چمران و خیابان امام خمینی(ره) که سد معبر آنها همواره باعث گلایه مندی مردم بوده، انجام شد.
اقدامی مدبرانه و کم‌نظیر در اصفهان
رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان در خصوص بازتاب های اجرای این طرح گفت: طرحی که به منظور رفع تخلفات صنوف به ویژه سد معبر واحدهای صنفی انجام شد، اقدامی بسیار مدبّرانه و کم نظیر در کشور است.
نوروزعلی اسماعیلی با بیان اینکه برای نخستین بار تصمیمی قاطعانه برای رفع سدمعبر صنوف انجام شد، افزود: در گذشته اجرای طرح‌های مقابله با تخلفات صنفی به ویژه معضل سدمعبر همچنین نظارت‌ها مُسکن‌وار بود، اما این طرح مشترک می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، زیرا اجرای آن با همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود.
رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان تاکید کرد: برای حذف کامل تخلفات صنوف به ویژه رفع سدمعبر نیاز به فرهنگسازی داریم.
اسماعیلی گفت: اتحادیه طبق مواد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی حق پلمب دارد، اما در گذشته همکاری شهرداری با اتحادیه برای رفع تخلفات صنوف کمرنگ بود و تنها از متصدیان متخلف تعهد گرفته می‌شد.
کاهش ۴۰ درصدی تخلف سد معبر موتورسیکلت‌فروشان
رییس اتحادیه صنف موتورسیکلت فروشان شهر اصفهان نیز اجرای مرحله نخست طرح مشترک بین شهرداری اصفهان، اتحادیه‌های صنوف، نیروی انتظامی و پلیس راهور به منظور رفع تخلفات صنوف به ویژه سد معبر واحدهای صنفی را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: از اجرای این‌گونه طرح ها برای آرامش هر چه بیشتر شهروندان و نظم بخشی به شهر استقبال می‌کنیم.
مهدی غفرانی افزود: طی روزهای گذشته جلسه‌ای با مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برگزار و البته پیشنهاد دادیم با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در شهر و کشور، ناآرامی‌های اخیر و اینکه عده‌ای از افراد مغرض منتظر اتفاقاتی هستند تا از آب گل آلود سوژه‌هایی را دست آویز بیگانگان کنند، برای اجرای مرحله دوم این طرح گر چه به حق است، دست نگهداریم.
وی با بیان اینکه اجرای مرحله نخست طرح برخورد با تخلفات صنوف تا ۴۰ درصد تخلف سد معبر موتورسیکلت‌فروشان شهر را کاهش داده است، تصریح کرد: اجرای طرح موفقیت آمیز بوده است.
برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء فرهنگسازی
رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل شهر اصفهان اظهارکرد: اجرای این طرح تا ۳۰ درصد موفقیت‌آمیز بوده، اما موفقیت کامل آن در گرو فرهنگسازی و برگزاری دوره‌های آموزشی است.
حمیدرضا قندی گفت: اتحادیه فروشندگان اتومبیل در شهر اصفهان طی روزهای گذشته یک دوره آموزشی برگزار کرد که تعداد ۱۰۰ نفر از فروشندگان در این دوره آموزشی شرکت کردند.
وی تصریح کرد: واقعیت این است که متراژ تمام مغازه‌ها زیر ۱۰۰ متر نیست و بر همین اساس پروانه کسب برای فروشندگان موتورسیکلت صادر می‌شود، همین ابعاد ظرفیت گنجایش تنها چهار دستگاه خودرو سواری را دارد، از این رو نمی‌توان فروشندگان اتومبیل را مجبور کرد که تمام خودروهای خود را در مغازه جا دهند.
رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل شهر اصفهان ادامه داد: به نظر من شهرداری باید تعداد پارکینگ‌های شهر را افزایش دهد تا فروشندگان اتومبیل خودروهای اضافه فروشگاه خود را در پارکینگ ها قرار دهند.
وی با بیان اینکه اکثر کسبه برای افزایش فروش اقدام به قراردادن اجناس خود در خارج از محیط مغازه می‌کنند، در حالی که این نگرش صحیح نیست، گفت: با تخلف سد معبر مخالف هستیم و اعتقاد داریم که اجرای این‌گونه طرح‌ها می‌تواند ۵۰ درصد تخلفات سد معبر صنوف را کاهش دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار