‍ سیمای بافت تاریخی، هویت کهن شهر کاشان است

کوچه تاریخی آقا در یکی از قدیمی ترین محلات شهر، در راستای زیباسازی و حفظ ارزشمند بافت تاریخی آن مراحل پایانی مرمت و بهسازی خود را سپری می کند.

کوچه تاریخی آقا در یکی از قدیمی ترین محلات شهر، در راستای زیباسازی و حفظ ارزشمند بافت تاریخی آن مراحل پایانی مرمت و بهسازی خود را سپری می کند.
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی منطقه یک شهرداري كاشان محمدحسین واحدیان با بیان اینکه سیمای بافت تاریخی هویت بی چون و چرای کهن شهر کاشان است، گفت: کوچه تاریخی آقا در یکی از قدیمی ترین محلات شهر، در راستای زیباسازی و حفظ ارزشمند بافت تاریخی آن مراحل پایانی مرمت و بهسازی خود را سپری می کند.
وی با اشاره به اینکه مرمت و بدنه سازی 500 متر مربع به همراه ساخت 5 طاق بند، در این محور پایان یافته است، گفت: افزون بر این 270 متر مربع از پروژه کوی آقا به همراه نورپردازی آن توسط سازمان احیای بافت فرسوده، تحت نظارت معاونت عمران و ترافیک منطقه یک، با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال در دست تکمیل است.
سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان با تاکید بر قدمت تاریخی این محور گفت: کوی اقا بیانگرِ معماری و شهرسازی دوران قاجار است و از طرفی نیز همجواری با چند خانه تاریخی و بقعه شاهزاده طاهر، منصور، موزه عاشورا و همچنین همسایگی با عمیق‌ترین آب انبار کاشان اهمیت این محور را دوچندان می کند.
واحدیان افزود: پیشینه تاریخی، فرهنگی این محور عزم ما را برای مرمت آن جزم کرد تا علاوه بر زیبایی فضا، مکانی برای ادامه بافت گردی گردشگران در شهر نیزفراهم شود.
گفتنی است هم اکنون این پروژه با پیشرفت 98 درصدی، مراحل پایانی خود را طی می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار