استقبال ۷۰ هزار نفری از پورتال قلب سالم کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آشنایی مردم با بیماری های قلبی عروقی و راه های پیشگیری از آن هدف اصلی راه اندازی پورتال قلب سالم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آشنایی مردم با بیماری های قلبی عروقی و راه های پیشگیری از آن هدف اصلی راه اندازی پورتال قلب سالم است.
به گزارش ایمنا از شهرستان کاشان، سید علیرضا مروجی در جمع خبرنگاران، آشنایی مردم با بیماری های قلبی عروقی و راه های پیشگیری آن را هدف اصلی راه اندازی پورتال قلب سالم عنوان کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، بیش از ۷۰ هزار نفر از این پورتال بازدید کردند.
وی اظهار کرد: بیماری های قلبی و عروقی به عنوان نخستین علت مرگ و میر و معلولیت و عامل یک سوم کل مرگ و میرها در جهان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را در دو گروه می توان طبقه بندی کرد، افزود: نخستین گروه عوامل غیر قابل تغییر مانند سن، جنس و وراثت است و گروه دوم عوامل قابل تغییر مانند تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات، کم تحرکی و مصرف دخانیات است که با تغییر شیوه زندگی و یا درمان دارویی از آن می توان جلوگیری کرد.
مروجی، عوامل قابل تغییر را ریشه در الگوی نامناسب زندگی دانست و ادامه داد: با اصلاح شیوه های زندگی و تغییر رفتارهای پرخطر می توان شیوع این بیماری را به میزان ۸۰ درصد کاهش داد.
وی یادآورشد: آموزش در این راستا نقش عمده ای دارد و بر این اساس، پورتال قلب سالم به آدرس http://heart.kaums.ac.ir برای نخستین بار در ایران با هدف آموزش و پیشگیری از بیماری های قلب و عروق توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان راه اندازی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این پورتال امکان دسترسی همه افراد جامعه در هر گروه سنی و با هر شرایط اقتصادی و اجتماعی را به مطالب آموزشی مفید و مؤثر فراهم می سازد و در طراحی آن سعی شده است تا حد امکان از رسانه های آموزشی متنوع مثل فیلم، کتاب، عکس، اسلاید و ... استفاده شود.
مروجی، با بیان اینکه از دیگر امکانات این پورتال امکان برقراری ارتباط با اعضاء هیئت علمی و پرسش و پاسخ در مورد موضوعات مرتبط است، تصریح کرد: این پورتال سعی دارد تازه ترین اخبار و مقالات علمی در زمینه بیماری های قلبی -عروقی را به کاربران ارایه کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار