فروشندگان موبایل اصفهان در افزایش قیمت دخالتی نداشتند

رییس اتحادیه فروشندگان موبایل اصفهان گفت: در اصفهان هیچ واردکننده مستقیم موبایل وجود ندارد و فروشندگان جنس خود را از تهران تهیه می کنند، بنابراین نمی توانیم تغییری در قیمت تلفن همراه ایجاد کنیم.

رییس اتحادیه فروشندگان موبایل اصفهان گفت: در اصفهان هیچ واردکننده مستقیم موبایل وجود ندارد و فروشندگان جنس خود را از تهران تهیه می کنند، بنابراین نمی توانیم تغییری در قیمت تلفن همراه ایجاد کنیم.
حسن میرشمشیری در گفت‌‌وگو با ایسنا در خصوص اعلام لیست واردکنندگان موبایل که ارز 4200 تومانی دریافت کرده اند و تاثیر آن بر کاهش نرخ موبایل، اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای صنفی موبایل در اصفهان با خرید هر موبایل می توانند 7 درصد را به عنوان سود مجاز خود دریافت کنند، اما به دلیل رکود بازار و رقابت، تنها یک درصد بر قیمت خرید خود برای فروش اضافه می کنند.
وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی موبایل در اصفهان هیچ ارتباطی با واردات موبایل 4200 تومانی ندارند، افزود: برخی به نام شرکت های واردکننده از دولت مجوز واردات موبایل گرفته بودند که امروز جدال واردات با دلار 4200 و فروش با دلار 8 هزار یا بیشتر را به واحدهای صنفی کشانده اند و با فشار می خواهند موبایل فروشی ها قیمت ها را به قبل بازگرداندند، در حالی که آنها هیچ نقشی در این بازی نداشته اند.
رییس اتحادیه فروشندگان موبایل اصفهان تصریح کرد: اگر واحدهای صنفی فروش موبایل در اصفهان تخلف کرده و بالای درصد مصوب خود وجهی گرفته باشند، صددرصد با آنها برخورد می شود.
وی در خصوص اینکه در حال حاضر موبایل های موجود در بازار اصفهان با کدام نرخ دلار خریداری شده است، گفت: اعمال نوسانات نرخ دلار در بازار موبایل، در دست فروشندگان نبود، چرا که آنها بازرگان نیستند و تنها کالا را از تهران خریداری می کردند و مطابق قانون تنها باید هفت درصد سود در هر فروش دریافت می کردند.
میرشمشیری با تاکید بر اینکه فروشندگان موبایل با دلار، جنس خود را معامله نمی کنند، گفت: متولی واردات موبایل با هر نرخ ارزی، وزارت بازرگانی است و در اصفهان هیچ واردکننده مستقیم موبایل وجود ندارد و فروشندگان جنس خود را از تهران تهیه می کنند، بنابراین نمی توانیم تغییری در قیمت تلفن همراه ایجاد کنیم.
وی در خصوص اینکه وزیر ارتباطات وعده متعادل شدن بازار موبایل را داده است، گفت: متاسفانه صحبت های وزیر ارتباطات موجب شده که بیشتر واحدهای صنفی موبایل، مجبور به تعطیلی شوند، چرا که توان مقابله به هزینه های جاری را ندارند.
رییس اتحادیه فروشندگان موبایل اصفهان با بیان اینکه متاسفانه برخی واردکنندگان موبایل به دنبال رانت دولتی و سودجویی از وضعیت بازار ارز بودند که این موجب افزایش قیمت ها شد، تصریح کرد: در این شرایط فروشندگان موبایل نباید هزینه سودجویی عده ای دیگر را در بازار پرداخت کنند و دولت باید با سرمنشا واردکنندگان متخلف برخورد کند.
وی با اشاره به اینکه وعده جهرمی وزیر ارتباطات مبنی بر کاهش قیمت موبایل، موجب برهم زدن آرامش این بازار در کل کشور شده است، اظهار کرد: متاسفانه امروز مردم در بازار علاالدین تهران برای خرید گوشی تلفن همراه با کارت ملی، ساعت ها در صف منتظر می مانند.
میرشمشیری تاکید کرد: ایجاد چنین وضعیتی در تهران از سوی خود شرکت های واردکننده شکل گرفته، در حالیکه فروشندگان موبایل در شهرستان ها عامل دسته پنجم و ششم برای رسیدن گوشی به دست مشتریان هستند.
وی با بیان اینکه با توجه به راستی آزمایی که توسط دولت در بازار موبایل در حال انجام است، قیمت موبایل به مرور کاهش خواهد یافت، گفت: به عنوان مثال گوشی S9 که امروز حدود چهار میلیون و 400 هزار تومان است، هفته گذشته بیشتر از 6 میلیون تومان فروخته می شد.
رییس اتحادیه فروشندگان موبایل اصفهان همچنین ادامه داد: هفته گذشته در سایت دیجی‌کالا قیمت یکی از برندهای گوشی 9 میلیون تومان درج شده بود، اما بعد از اعلام نام شرکت های واردکننده موبایل با ارز دولتی و میزان آن، همین محصول در سایت دیجی‌کالا "ناموجود" اعلام شد، اما متاسفانه در این زد و بندها پای فروشندگان خرد موبایل را وسط کشیده اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار