حاجی دلیگانی: آموزش و پرورش باید برای مردم رایگان باشد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس قانون اساسی آموزش و پرورش برای مردم باید رایگان باشد و هر کس مایل بود خودش مبلغی را برای کمک به مدرسه بپردازد.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس قانون اساسی آموزش و پرورش برای مردم باید رایگان باشد و هر کس مایل بود خودش مبلغی را برای کمک به مدرسه بپردازد.
به گزارش ایسنا، سید حسینعلی حاجی دلیگانی در اخطاری با استناد به اصل سی‌ام قانون اساسی که می‌گوید دولت موظف است آموزش و پرورش رایگان برای همه مردم تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد در پایان جلسه علنی امروز بیان کرد: متاسفانه در این خصوص هر ساله مردم در بین چند تناقض گیر می‌کنند. قانون اساسی بیان کرده که هزینه‌ آموزش برای مردم رایگان است اما از طرفی وقتی خانواده‌ها برای ثبت نام مراجعه می‌کنند مدارس ادعا می‌کنند که باید مبلغی را برای ثبت نام بپردازند.
وی در ادامه بیان کرد: مردم امروز گرفتار هستند و نمی‌توانند این عددها را بپردازند. هیات رئیسه مجلس باید رسما از وزیر آموزش و پرورش بخواهد که اعلام کند به هیچ وجه از خانواده‌ها الزاما پول گرفته نشود؛ مگر اینکه کسی خودش مایل به پرداخت پول و کمک به مدرسه باشد. خانواده مستضعف که پول ندارد شرمنده فرزندش می‌شود که کار درستی نیست.
حاجی در ادامه با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ بیان کرد: آنچه که معاونت نظارت گزارش کرده است از ۲۲ آیین‌نامه‌ای که توسط دولت باید مصوب می‌شده تنها دو مورد آن تصویب شده است. اگر موارد دیگر هم تصویب شده است اعلام کند در غیر این صورت این ایرادی است که به کار مجلس و دولت وارد است.
به گزارش ایسنا علی مطهری که ریاست مجلس را بر عهده داشت بیان کرد:‌ در خصوص آیین‌نامه‌ها اداره قوانین حتما به دولت باید تذکر بدهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار