خلاقیت و سرعت رویکرد جدید مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان

روابط عمومی شهرداری اصفهان در راستای ارائه خدمت و اطلاع‌رسانی برنامه‌های انجام گرفته در شهرداری اقدامات متعدد بسیاری را در دستور کار خود قرار داد.

خلاقیت و سرعت رویکرد جدید مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان

به گزارش خبرنگار ایمنا ، پس از تغییر شهردار اصفهان در تابستان سال 94 مجموعه مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان با رویکردی جدید وارد کار شد و با سامان‌دهی به بخش‌های مختلف و نظم‌دهی به چارت سازمانی خود، فضایی جدید و شفاف از اطلاع‌رسانی در اختیار شهروندان فهیم اصفهانی قرار داد.

روابط عمومی شهرداری اصفهان با تلاش بخش‌های مختلف خود و با راه‌اندازی «نهضت پاسخگویی» تلاش کرد مدیران شهری به آسانی در دسترس باشند و شهروندان پاسخگوی سوالات خود بوده و مشکلاتشان را به گوش مسئولان شهری برسانند.

در این مسیر سبدهای متنوعی از پاسخگویی و ارتباط با همشهریان در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت و با استفاده از فضاهای جدید اطلاع‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی این پاسخگویی آسان‌تر شد.

در این راستا در عین حفظ سیاست‌های اصلی اطلاع‌رسانی مجموعه روابط عمومی شهرداری که همانا پاسخگویی شفاف و اطلاع‌رسانی دقیق بوده، برنامه‌ها بر اساس احترام به نظر و ذائقه مردم تغییر کرد و سعی شد تا از به‌روزترین ابزار اطلاع‌رسانی در این زمینه استفاده شود.

رونمایی از نسخه جدید خبرگزاری ایمنا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های اطلاع‌رسانی در شهرداری اصفهان، مجموعه خبرگزاری ایمنا با بیش از یک دهه فعالیت مستمر است.

استفاده از اینترنت به عنوان دروازه‌ای سهل‌الورود و کم هزینه برای اطلاع به لحظه از تحولات و رویدادهای شهری، کشوری و بین‌المللی باعث شد تا خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری متولد شده و به کار خبررسانی مشغول شوند.

در همین راستا خبرگزاری ایمنا بنا به فلسفه تأسیس در تراز اهداف نظام مقدس اسلامی و چارچوب منافع و امنیت ملی با انعکاس لحظه به لحظه اخبار پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی گام به عرصه اطلاع‌رسانی گذاشت و به عنوان نخستین خبرگزاری شهری کشور در شهر گنبدهای فیروزه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد تا تبدیل به تریبونی جهانی برای شهر زیبای اصفهان شود.

پس از سال‌ها فعالیت با قالب قدیمی سایت، تغییر در فضای گرافیکی و جست‌وجوی خبرگزاری ایمنا امری ضروری بود که باید در راستای حرکت به سمت ذائقه مخاطب تغییراتی در آن ایجاد می‌شد بنابراین تلاش مجموعه روابط عمومی بر این شد تا ایمنا در فضایی جدید و در قالب‌های به‌روز خبری اخبار خود را منتشر و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

خوشبختانه با همت همکاران و خبرنگاران ایمنا ، نسخه جدید این خبرگزاری به بهره‌برداری رسید و همزمان با هفته نکوداشت اصفهان و مبعث پیامبر اسلام (ص) در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

در این نسخه جدید علاوه بر اینکه در گرافیک سایت تغییراتی اساسی صورت پذیرفت شکل و شمایل آن و نیز عناوین برخی سرویس‌ها تغییر یافت و بخش‌های پربازدیدترین اخبار، صفحه انگلیسی، نظرسنجی و سایر بخش‌ها در صفحه نخست قرار گرفت.

تقویت روابط عمومی با استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد

جایگاه روابط عمومی‌ها نسبت به گذشته اهمیت بیشتری یافته است و مدیران به این نتیجه رسیده‌اند که برای پیشبرد اهداف سازمان خود نیازمند روابط عمومی فعال و پویا هستند.

لازم به ذکر است طی دو سال اخیر بنیان مجموعه روابط عمومی شهرداری تقویت شد به نحوی که این مهم به وسیله افراد مجرب و ابزارهای به‌روز صورت گرفت و خلاقیت و سرعت را شعار اصلی در دوره جدید مدیریت روابط عمومی شهرداری سرلوحه کارهای خود قرار داد.

مجموعه روابط عمومی شهرداری اصفهان متشکل از 70 نفر از متخصصان این حوزه است و تلاش شده با حضور این نیروها از ظرفیت رسانه‌های ملی، رادیویی و تلویزیونی استفاده شود و تعامل خوبی بین حوزه روابط عمومی و رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای انعکاس فعالیت‌های شهرداری ایجاد شود.

اجرای بیش از 1000 دقیقه فعالیت رسانه‌ای و 3هزار دقیقه برنامه تلویزیونی در شبکه‌های مختلف استانی، ملی و برون مرزی، حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در مراسمات مختلف شهرداری و 16 نشست خبری برگزار شده در سال 95 و انعکاس فعالیت‌های شهرداری از طریق روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، تولید بیش از 3000 خبر در رسانه‌های محلی و ملی در سال 95،
رصد روزانه تمامی اخبار رسانه‌ها در مورد شهرداری، حضور فعال خبرگزاری ایمنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که دراین نمایشگاه طرح‌های نیمکت و پرفورمنس‌ها به عنوان طرح‌های ابداعی از سوی این رسانه به عنوان طرح‌های برتر شناخته شد، از جمله مهم‌ترین اقدامات مجموعه روابط عمومی در طی این مدت بوده است.

همچنین برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه‌ها و طرح های شهرداری به شکلی خلاق و نوآور در قالب ویژه برنامه «هرهفته چندافتتاح» به شکلی که باعث شد فضای پویایی در شهر حاکم بوده و ارتباط مؤثرتری با مسؤولان برقرار شود نیز از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته بوده است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی جهت اطلاع‌رسانی صحیح و سریع اقدامات و فعالیت‌های شهرداری و ایجاد کانال شبکه اطلاع‌رسانی شهر در تلگرام و صفحه شبکه اطلاع‌رسانی شهر در اینستاگرام و بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین در عرصه ارتباطات هم از مهم‌ترین مواردی است که در روابط عمومی شهرداری اصفهان به آن توجه شد.

دوره جدید مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان با تلاش جهادی موفق به اخذ عناوین و افتخارات بسیاری شد که نشان از همت والای این مجموعه برای ارائه خدمات مطلوبتر به سازمان و شهروندان اصفهان بود.

برخی از این عناوین عبارتند از:

کسب رتبه نخست د ربین روابط عمومی‌های کشور از بین 100 سازمان مختلف در سیزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران در سال 95

کسب رتبه برتر در محور تبلیغات و انتشارات، در یازدهمین جشنواره انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان در سال 95

انتخاب روابط عمومی شهرداری اصفهان به عنوان رئیس کمیته فضای مجازی کلان‌شهرها در سال 95

در همایش ملی توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر نیز از روابط عمومی شهرداری اصفهان تجلیل شد، در این همایش از ۱۵ روابط عمومی کشوری و استانی فعال در عرصه اقتصاد فرهنگ و هنر تجلیل شد که روابط عمومی شهرداری اصفهان نیز در این راستا مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

روابط عمومی شهرداری اصفهان در این همایش به دلیل برگزاری جشنواره حمایت از خرید کالای ایرانی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، مدیریت خبرگزاری ایمنا ، برگزاری افتتاحیه‌ها و برنامه‌های فرهنگی، ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی شهری در فضای مجازی، ایجاد رادیو اینترنتی چهلستون، کسب مدیر برتر در سیزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی‌های کشور، کسب رتبه خلاقیت در روابط عمومی در جشنواره روابط عمومی کشور، انتخاب روابط عمومی شهرداری به عنوان رئیس کارگروه فضای مجازی در کمیته روابط عمومی‌های کلانشهرها، حمایت و مشارکت فعال از جشنواره‌های مختلف و به‌کارگیری بخش‌های خصوصی در اجرای جشن‌ها و رویدادهای اطلاع‌رسانی در شهر، کسب رتبه غرفه فعال خبرگزاری ایمنا در نمایشگاه مطبوعات کشور و ... موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس همایش شد .

در دوره جدید مدیریت شهری و در طول سال‌های 94 تاکنون فعالیت‌ها و برنامه‌های زیادی برای پاسخگویی شهرداری به شهروندان انجام شده است، این اقدامات در یک سالگی مدیریت جدید شهرداری اصفهان با عنوان «نهضت پاسخگویی» دوره جدیدی را آغاز کرد.

این مدیریت در طول یک سال گذشته سعی کرده تا با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های مختلف، فضایی شفاف و بدون واسطه‌ را بین شهروندان و مسئولان برقرار کند.

در ساخت برنامه‌های مختلف از نظرات کارشناسان مختلف رسانه‌ای و خود مردم استفاده شده تا پاسخگویی به شهروندان به بهترین شکل انجام گیرد.

«نهضت پاسخگویی» توسط روابط عمومی شهرداری اصفهان از 7 طریق دنبال می‌شود، یکی از مهم‌ترین اقدامات در نهضت پاسخگویی، تشکیل واحد ملاقات‌های مردمی در مدیریت روابط عمومی جهت ساماندهی ملاقات‌های مردمی شهردار اصفهان و برگزاری بیش از 900 ملاقات مردمی تاکنون در دفتر شهردار و مناطق 15گانه شهرداری روزهای پنجشنبه هر هفته بود.

برگزاری نشست‌های خبری معاونان شهردار اصفهان با حضور چشمگیر نمایندگان رسانه‌های گروهی اصفهان.

ارائه گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در حوزه مربوطه به منظور تنویر افکار عمومی و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران.

حضور شهرداران مناطق 15گانه شهر در اداره ارتباطات مردمی 137 به صورت هفتگی و پاسخ به سوالات شهروندان به صورت تلفنی.

حضور شهردار اصفهان هر ماه یک بار در اداره ارتباطات مردمی 137 و پاسخ به سوالات شهروندان به صورت تلفنی.

حضور شهردار اصفهان، مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» که با همکاری مدیران صدا و سیمای مرکز اصفهان به صورت زنده روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 19 از شبکه استانی جهت تشریح فعالیت‌های حوزه مربوطه و پاسخگویی به سوالات پیامکی و تلفنی شهروندان پخش می‌شود.

برنامه رادیویی صدای شهر که در دو نوبت صبح‌ و عصر (به جز پنجشنبه‌ها) به صورت ویژه اخبار و اتفاقات شهر و خدمات‌ شهرداری را اطلاع‌رسانی می‌کند و شهردار اصفهان نیز هر دو هفته یک بار در کنار مدیران مناطق و معاونان شهرداری با حضور در استودیو این برنامه پاسخگوی سوالات مختلف شهروندان است.

حضور مدیران و مسئولان شهر و استان در ویژه برنامه نیمکت خبرگزاری ایمنا با دکور و فضایی جالب توجه که هر روز میزبان یکی از مدیران شهر و استان است. این مدیران روی نیمکتی که یادآور دوران تحصیل افراد است، می‌نشینند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران خبرگزاری ایمنا هستند.

برقراری ارتباط رسانه‌ای با رسانه‌های ملی و برون‌مرزی برای پیشبرد گفتمان دانش‌محور شهردار اصفهان و ارائه برنامه‌های شهرداری در برنامه تلویزیونی اینجا اصفهان که ساعت 18:30 از سیمای مرکز اصفهان پخش می‌شود.

تولید برنامه رادیویی صدای شهر 9:10-9 و 10:40-10:30 و 11:25-11:15 و17-16:15 از صدای مرکز اصفهان و برگزاری 15 برنامه ملاقات مردمی در مناطق 15گانه که دور جدید آن به طور مجدد از منطقه یک آغاز شده است از دیگر این برنامه‌ها بود.

حضور شهردار معاونان و مدیران سازمان ها و مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان در مرکز ارتباطات مردمی 137به منظور پاسخگویی به تماس شهروندان در قالب نهضت پاسخگویی در جدول ذیل آمده است.

ردیف

عنوان مسئول

تعداد حضور

1

دکتر جمالی نژاد

5

2

معاون خدمات شهری

2

3

معاون عمران شهری

2

4

معاون شهرسازی و معماری

2

5

مدیرعامل سازمان بازیافت

2

6

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز

4

7

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی

2

8

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی

2

9

مدیر منطقه یک

9

10

مدیرمنطقه 2

10

11

مدیر منطقه 3

8

12

مدیر منطقه 4

10

13

مدیر منطقه 5

11

14

مدیر منطقه 6

9

15

مدیر منطقه 7

10

16

مدیر منطقه 8

10

17

مدیر منطقه 9

10

18

مدیر منطقه 10

8

19

مدیر منطقه 11

10

20

مدیر منطقه 12

11

21

مدیر منطقه 13

11

22

مدیر منطقه 14

10

23

مدیر منطقه 15

9

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار