آموزش مرحله به مرحله تهیه کمپوت زردآلو

هر فصل میوه‌های خوش طعم و رنگارنگ خودش رو داره که علاوه بر اینکه میتونیم اونهارو خام نوش جون کنیم میشه انواع مربا، کمپوت و دسر‌های مختلف رو باهاشون تهیه کنیم تا بتونیم دو چندان ازشون لذت ببریم. در این مطلب هم طرز تهیه کمپوت زردآلو این میوه خوشگل بهاری با طعم محشرش رو براتون میذاریم.

آموزش مرحله به مرحله تهیه کمپوت زردآلو
وب‌سایت دونفره - گلزار نورمحمدیان: هر فصل میوه های خوش طعم و رنگوارنگ خودش رو داره که علاوه بر اینکه میتونیم اونهارو خام نوش جون کنیم میشه انواع مربا، کمپوت و دسر های مختلف رو باهاشون تهیه کنیم تا بتونیم دو چندان ازشون لذت ببریم.
در این مطلب هم طرز تهیه کمپوت زردآلو این میوه خوشگل بهاری با طعم محشرش رو براتون میذاریم. امیدواریم این کمپوت خوشمزه رو درست کنین و میل کنین مخصوصا در صورتی که تو هضم میوه های خام مشکل دارین. مواد لازم
۵۰۰ گرم زردآلو
۱۲۰ گرم شکر
۱و نیم لیوان آب
۱ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه
مراحل تهیه
برای تهیه این کمپوت لذیذ ابتدا باید آب و شکر رو داخل یه قابلمه بریزیم و حرارت رو ملایم کنیم و مواد رو هم بزنیم تا شکر حل بشه.
حالا باید اجازه بدیم تا ٖآب جوش بیاد.
تا آب جوش بیاد زرد آلوها رو از وسط نصف کرده و هسته شون رو هم در میاریم.
بعد از جوش آمدن آب، آبلیمو که بهتره از آب لیموترش تازه استفاده کنیم رو به آب و شکر اضافه میکنیم.

در نهایت زردآلوهارو به آب در حال جوشیدن اضافه کرده و اجازه میدم تا همراه آب برای ۵ الی ۱۰ دقیقه بجوشن.
دقت کنین که زرد آلو خیلی زود میپزه و نرم میشه و در صورتی که زیاد با آب بجوشه زود له میشه پس حتما در حین جوشیدن چکش کنین و در قابلمه هم باید باز باشه.
حالا کمپوت ما حاضره و باید اجازه بدین تا سرد بشه و بعد از سرد شدن میتونیم داخل ظرف در بسته بذاریم و در یخچال نگهداریش کنیم و وقتی خوب خنک شد سروش کنیم … نوش جان
برای دیدن سایر آشپزی ها کلیک کنید.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار