افزایش۲۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان

بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان کل درآمدهای مالیاتی استان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۲۰.۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان کل درآمدهای مالیاتی استان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۲۰.۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایمنا، بررسی شاخص‌های اقتصادی نقش مهمی در تحلیل وضع موجود و برنامه ریزی برای حرکت به سوی وضع مطلوب دارد.
یکی از مهم ترین مولفه‌های توسعه اقتصادی بررسی وضعیت مالیاتی است. با توجه به این مهم در این مطلب به بررسی موجز وضعیت مالیاتی استان اصفهان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ می‌پردازیم.
آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان نشان می‌دهد که ۵۵ هزار و ۵۶۳ میلیون ریال مالیات در سال ۹۶ اخذ شده است. این آمار بیانگر رشد ۲۰.۵ درصدی نسبت به سال ۹۵ است.
طبق قوانین مالیاتی، مالیات ستانی به دو دسته مستیم یعنی اخذ مالیات از اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و ثروت و مالیات غیر مستقیم یا همان مالیات بر ارزش افزوده تقسیم می‌شود.
بررسی این بخش نشان می‌دهد که ۲۷ هزار و ۹۹۰ میلیون ریال از بخش مالیات مستقیم با افزایش ۱۱ درصدی و ۲۷ هزار و ۵۷۳ میلیون ریال مالیات غیر مستقیم با افزایش ۳۱.۸ درصدی اخذ شده است.
همچنین سهم مالیات بر ارزش افزوده از مالیات غیر مستقیم حدود ۲۶ هزار و ۹۳۳ میلیون ریال بوده که نسبت به سال قبل آن حدود ۳۳.۳ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که مالیات غیر مستقیم در سایر موارد حدود ۸.۴ درصد کاهش یافته است.
گفتنی است پرداخت مالیات مشمول سه گروه است. اول فروش و دریافتی شخصی در یک سال بیش از ۳ میلیارد تومان باشد، دوم افرادی که مجموع دریافتی آن‌ها در یک سال بین یک تا ۳ میلیارد تومان باشد و سوم افرادی که مجموع دریافتی آن‌ها در یک سال زیر یک میلیارد تومان است که خود آن‌ها به ۲ بخش تقسیم می‌شوند.
بخش اول افرادی هستند که زیر ۲۴۰ میلیون تومان درآمد دارند که باید با هماهنگی اصناف و اتحادیه ها، مالیات آنها بدون حسابرسی و با افزایش ۵ درصد نسبت به مالیات دوره قبل خود محاسبه شود. این افراد نیازی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند.
بخش دوم نیز افرادی هستند که بالای ۲۴۰ میلیون تومان درآمد دارند که باید خود اظهاری انجام داده و آن را تسلیم کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار