واکنش اصولگرایان به توییت جنجال برانگیز رسایی

آن‌قدر كه توييت حميد رسايي درباره نامه سردار سلیمانی به روحانی با واكنش روبه‌رو شده، شايد اصل نامه جلب‌توجه نكرده است. قاسم سليماني در نامه‌اي، از مواضع اخير حسن روحاني تقدير كرده بود. اين نامه با استقبال بسياري از چهره‌هاي سياسي روبه‌رو شده بود.

آن‌قدر كه توييت حميد رسايي درباره نامه سردار سلیمانی به روحانی با واكنش روبه‌رو شده، شايد اصل نامه جلب‌توجه نكرده است. قاسم سليماني در نامه‌اي، از مواضع اخير حسن روحاني تقدير كرده بود. اين نامه با استقبال بسياري از چهره‌هاي سياسي روبه‌رو شده بود.

واكنش‌ها به نوشته رسايي آن‌قدر زياد بوده كه او در توييت ديگري به‌نوعي مجبور به اصلاح نوشته قبلي شده است. او در توييت دوم ضمن بازنشر توييت قبلي مدعي شده كه انتقاد او به ادبيات نامه بوده است نه اصل نامه!

رسايي نوشته است: «اين توييت نه در انتقاد از اصل نامه‌نگاري حاج قاسم سليماني و حمايت از مواضع آقاي روحاني بلكه انتقاد از ادبيات وي و به‌كار‌بردن واژه دست‌بوسي براي كسي است كه با يك دستش برجام را به مردم و انقلاب تحميل كرد و با دست ديگرش در حال تحميل ‌FATF است». نكته جالب اما اين است كه رسايي توييت دوم خود را با هشتگ «حمايت از هاشمي» و «حمايت از لاريجاني» منتشر كرده است!

حسین کنعانی‌مقدم، از فعالان حزبي اصولگرا، درباره توییت حمید رسايی،گفته است: «بصیرت انقلابی از مسائل مهمی است که افرادی که انقلابی واقعی هستند آن را دارند. نامه فرمانده سپاه قدس به رئیس‌جمهوری حاکی از بصیرت انقلابی و خارج از حب و بغض‌های سیاسی و جناح‌بندی بود که حقیقت را بیان و از اقدامی که روحانی انجام داد، حمایت کرد.

کسانی که تفکر دگماتیک داشته و متحجر دینی هستند، بصیرت انقلابی ندارند و سعی می‌کنند با الفاظی که در‌ شأن خودشان است، موضوعات جامعه را تحلیل کنند. به نظر می‌آید گرفتاری انقلاب همین آدم‌ها هستند که درک صحیحی از انقلاب و شرایط آن ندارند و فقط مطامع سیاسی و رقابت‌های گروهی خود را دنبال می‌کنند». این فعال سیاسی اصولگرا، تصریح کرد: «تاریخ مصرف چنین افرادی تمام شده و این قبیل اقدامات آب در هاون کوبیدن است».

روزنامه رسالت هم به استقبال از نامه‌نگاري سليماني رفته است و هم به رسايي كنايه زده است . اين روزنامه نوشته است: «حاج قاسم مدت‌هاست در تراز «معلم انقلابی» ظاهر شده است. شعار نمی‌دهد و اهل تظاهر نیست؛ بلکه با کنش اجتماعی و عمل سیاسی‌اش برای من و شما و دیگران مشق است و پند و عبرت. پیام نامه یک جمله بیشتر نیست؛ «هرکس با انقلاب است اهل حق است و باید دستش را بوسید». انتشار این نامه در زمانی ‌است که بسیاری برای استقبال از مواضع انقلابی رئیس‌جمهور دچار «وسواس سیاسی» شدند.

در همین حال «سیدمحمد حسینی» وزیر ارشاد دولت نهم با انتقاد از برخی اظهارنظرهای تند و غیرمنصفانه درباره پیام سردار قاسم سلیمانی به روحانی، گفت: «نیروهای انقلابی انتقاداتي جدی نسبت به عملکرد دولت آقای روحانی داشته و دارند اما این نقدها، مانع تأیید و حمایت از مواضع قاطع ایشان در برابر آمریکا نمی‌شود».

منبع: روزنامه شرق نوشت:
منبع: روزنامه شرق
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار