پرونده بلاتکلیفی در دادگستری نجف‌آباد وجود ندارد

رییس دادگستری شهرستان نجف آباد گفت: ماهیانه نزدیک به یک ششم جمعیت نجف آباد معادل ۵۵ هزار نفر به دادگستری این شهرستان مراجعه می کنند به طوری که در یک سال گذشته شاهد ورود بیش از ۶۲هزار پرونده به این مجموعه بوده ایم.

رییس دادگستری شهرستان نجف آباد گفت: ماهیانه نزدیک به یک ششم جمعیت نجف آباد معادل ۵۵ هزار نفر به دادگستری این شهرستان مراجعه می کنند به طوری که در یک سال گذشته شاهد ورود بیش از ۶۲هزار پرونده به این مجموعه بوده ایم. به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد، حجت الاسلام سید حسین حسینی اظهارکرد: در دادگستری نجف آباد به صورت متوسط ماهیانه به ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرونده رسیدگی می‌شود که این آمار بسیار بالا چندین برابر سرانه استاندارد جهانی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه پرونده بلاتکلیفی در دادگستری این شهرستان وجود ندارد، گفت: هر پرونده حداقل دو طرف دارد و در پاره ای موارد این امکان نیز هست که با ورود طرف سوم یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر، به پیچیدگی های رسیدگی دستگاه قضایی افزوده شود.
رییس دادگستری نجف آباد حوزه فعالیت دستگاه قضایی را به دو بخش اصلی دادگستری و شوراهای حل اختلاف تقسیم بندی کرد و گفت: طی ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۶هزار و ۱۰۰ پرونده وارد ۱۲ شعبه شورای حل اختلاف شهرستان شده که تاکنون به ۱۵ هزار و ۱۳۵ پرونده رسیدگی و حکم صادر شده است.
حسینی ادامه داد: در مجموعه شوراها و سیستم دادگستری شهرستان، طی ۱۲ ماه گذشته بیش از ۶۲ هزار پرونده وارد شده و در خصوص ۶۲ هزار و ۵۰۰ پرونده نیز صدور رای انجام گرفته است. البته آمار بیشتر پرونده های رسیدگی شده در مقایسه با ورودی، به دلیل تعیین تکلیف پرونده های باقی مانده از سال های گذشته است.
به گزارش ایمنا، در حال حاضر هفت شعبه دادیاری، یک شعبه خانواده، چهار شعبه کیفری۲، چهار دادگاه حقوقی به همراه دو بازپرس در دادگستری نجف آباد فعال هستند و قاضی ویژه دادگاه انقلاب نیز امکان بررسی پرونده ها و صدور رای را دارد. در بخش مهردشت شهرستان هم به جز پرونده های سنگین کیفری که برای بررسی نهایی و ارسال کیفرخواست به استان، راهی مرکز شهرستان می شوند، در خصوص دیگر موارد به صورت مستقل تصمیم گیری و صدور رای انجام می گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار