احداث نخستین پردیس فرهنگی در تخت فولاد

مدیرمجموعه تاریخی ، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: اولین پردیس فرهنگی در تخت فولاد احداث می شود.

احداث نخستین پردیس فرهنگی در تخت فولاد


به گزارش ایمنا، آرامستان تخت فولاد در اصفهان نگین زیارت گاه های جهان و دومین قبرستان مقدس پس از وادی السلام است.

مشهوریت تخت فولاد نیز به بیش از ۱۰۰۰ سال قبل باز می گردد.

تخت فولاد اصفهان یکی از قطب های پنهان گردشگری اصفهان است که بیش از ۸۵۰ فقیه و مجتهد، ۱۲۰ نفر وعاظ و خطبا، ۵۵ نفر نویسنده و روزنامه نگار، ۱۲۰ هنرمند، ۷۵ دانشمند در زمینه های نجوم و ریاضی، ۲۰ نفر از حکما وفلاسفه، ۲۳۰ نفر شاعر و دیگر افراد ویژه و کهدر بُعد ملی و بین المللی مشهور اند در این مجموعه مدفون هستند.


همچنین بیش از ۷۷۰۰ نفر از شهدای انقلاب و دفاع مقدس نیز در گلستان شهدا که یکی از تکایای تخت فولاد به شمار می رود، مدفون که ۲۲۰ نفر آنها از سرداران شهید هستند.


سیدعلی معرک نژاد درگفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: آثار و موارد هنری تخت فولاد وهمچنین وجود تکایایی همچون تکیه خوانساری با شاهکار معماری دوران صفویه، تکیه بابارکن الدین از شاهکارهای دوره صفویه، تکیه میرفندرسکی و دیگر مجموعه آثار ارزشمند است که تخت فولاد را به موزه ای روباز تبدیل کرده است.


وی با اشاره به اینکه در دل تخت فولاد اثار تاریخی و فرهنگی بی شماری وجود دارد، افزود: درهمین راستا در نیمه دوم سال جاری اولین پردیس فرهنگی در تکیه صاحب روضات احداث می شود.

مدیر مجموعه تاریخی ، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان ادامه داد: برای اجرای فاز اول این پروژه نیز 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معرک نژاد در ادامه عنوان کرد: در مجموعه تخت فولاد اصفهان آثار تاریخی بی نظیری وجو دارد که باید نمایش همه دنیا کشیده شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار