آموزش کاشت درخت توت

یک درخت قدیمی و یا تاریخی در اکثر کشورهای جهان که معمولاً در هر کشوری دارای قدمت بیش از دویست، سیصد سال دارد .

آموزش کاشت درخت توت

یک درخت قدیمی و یا تاریخی در اکثر کشورهای جهان که معمولاً در هر کشوری دارای قدمت بیش از دویست، سیصد سال دارد .
طول درخت شاه توت به 9 تا 15 متر می رسد. این نوع درخت به طور خود به خود گرده افشانی می شود و در واقع نیاز به گرده افشانی ندارد و در زمستان برگ های آن می ریزد. میوه های درخت شاه توت در نیمه ی تابستان می رسند و شیرین هستند و شبیه تمشک هستند. اگر یاد بگیرید که چگونه درخت شاه توت را بکارید و از آن نگهداری کنید، می توانید از رشد این درخت و میوه های آن لذت ببرید.
یک نوع درخت شاه توت را انتخاب کنید.وقتی که می خواهید یک نوع درخت شاه توت خریداری کنید، به توصیه های متخصصان و کاتالوگ این محصول توجه کنید. 2برای کاشت درخت شاه توت، یک نوع خاک مناسب را انتخاب کنید.
درخت شاه توت در خاکی که زهکشی خوبی داشته باشد می روید. نباید درخت شاه توت را در آب غرق کنید، زیرا این درخت تحمل غرق شدن در آب را ندارد. برای درخت شاه توت خاکی که کمی اسیدی باشد انتخاب کنید؛ به طوری که pH این خاک بین 5.5 تا 6.5 باشد.اگر از میزان pH خاک اطلاع ندارید، می توانید مقداری از این خاک را به آزمایشگاه کشاورزی ببرید تا میزان pH اندازه گیری شود. مکانی را برای کاشتن درخت شاه توت در نظر بگیرید.
درخت شاه توت می تواند در شرایط کم آبی و شوری دوام بیاورد. بنابراین درخت شاه توت برای مناطق شهری و ساحلی مناسب می باشد. درخت شاه توت در مناطقی که دچار تغییرات دمای فصلی می شوند نیز رشد می کند. تغییرات دمای فصلی یعنی مناطقی که تابستان آفتابی دارند و در زمستان دچار یخ زدگی می شوند. شاه توت هایی که از درخت پایین می افتند ممکن است دچار تغییر رنگ و آلودگی شوند، بنابراین از کاشتن این درخت در کنار خیابان و پیاده رو ها اجتناب کنید.مرغ و بوقلمون، شاه توت را دوست دارند، بنابراین می توانید درخت شاه توت را در جایی بکارید که میوه های آن پایین بیافتند تا این پرندگان از آن تغذیه کنند. 4بهترین فصل را برای کاشتن درخت شاه توت تعیین کنید.
نباید وقتی که زمین یخ زده است، درخت شاه توت را بکارید. همچنین وقتی که دمای هوا زیر 0 درجه و یا بالای 32 درجه است، نباید درخت شاه توت را بکارید. به هنگام طوفان و باران شدید نیز نباید این درخت را بکارید. 5گودالی در زمین حفر کنید و نهال شاه توت را بکارید.
عرض گودال حفر شده باید سه برابر بزرگتر از گلدان شاه توت باشد و عمق آن نیز باید به اندازه ی گلدان باشد. همچنین باید بین نهال های شاه توت، 7.6 تا 9 متر فاصله باشد. اکنون نهال شاه توت را از گلدان بیرون بیاورید و ریشه های آن را از خاک آزاد کنید، سپس آن را در داخل گودال قرار دهید. حالا گودال را با خاک پر کنید و به آن آب دهید تا ریشه ها محکم شوند.از عمیق کاشتن ریشه های نهال شاه توت اجتناب کنید. از ریختن کود در داخل حفره ی نهال شاه توت اجتناب کنید تا زمانی که وقت مناسب آن فرا برسد.

  1. مرحله2آموزش نگهداری از درخت شاه توت 1به درخت شاه توت کود بدهید.
  2. کود مورد نظر باید شامل آهن، روی، منگنز، منیزیم، مولیبدن، مس و بور باشد. وقتی می خواهید به درخت شاه توت کود بدهید، آن را به طور مساوی پخش کنید و سپس به آن آب بدهید. از ریختن کود در فاصله ی کمتر از 12 سانتی متری تنه ی درخت شاه توت اجتناب کنید.
  3. زمان کود دادن و دوره ی کود دادن به درخت شاه توت به سن این درخت بستگی دارد.
  4. اکثر درختان شاه توت بدون کود یا با کود کم نیز رشد می کنند. بنابراین اگر سالی یکبار به این درخت کود دهید، مناسب است.
  5. بیشتر از سالی دوبار نباید به درخت شاه توت کود دهید. کود را باید در اواسط اسفند به درخت شاه توت بدهید، اما نباید پس از تیر ماه به این درخت کود بدهید. 2به نهال شاه توت آب بدهید.
    اگر درخت شاه توت را در خاک سبک کاشته اید، هفته ای دوبار به آن آب دهید، اما اگر این درخت را در خاک رس کاشته اید، هفته ای یکبار به آن آب بدهید. باید به خوبی به این نهال آب دهید تا ریشه های آن به طور کامل خیس شوند.
  6. اگر به درخت شاه توت به موقع و به اندازه ی کافی آب داده نشود، میوه های آن پیش از موعد پایین خواهند افتاد.
  7. 3درخت شاه توت را هرس کنید.
    در زمستان، می توانید شاخه های مرده و یا درهم پیچیده ی درخت شاه توت را هرس کنید. از هرس کردن این درخت در اواسط تابستان اجتناب کنید. شاخه هایی که قطر آنها بیشتر از 5 سانتی متر است را هرس نکنید.
  8. 4شاه توت ها را از درخت بچینید.
    می توانید شاه توت ها را یکی یکی با دست بچینید و یا شاخه ای از درخت را تکان دهید تا شاه توت ها پایین بیافتند. نباید در اواخر اردیبهشت شات توت ها را بچینید زیرا در این زمان شاه توت ها هنور نرسیده اند. این میوه ها وقتی رسیده هستند که بزرگ و شیرین و سیاه شوند.
  9. اگر شاه توت ها را پس از برداشت با آب شست و شو نکنید، تا چند روز در یخچال سالم خواهند ماند.
  10. اگر شاه توت ها را خشک کنید، و در فریزر نگه دارید، تا چند ماه سالم خواهد ماند.
  11. مرحله3
  12. آموزش کنترل آفات و بیماری های درخت شاه توت
  13. 1برای جلوگیری از خوره ی گیاهی، از درخت شاه توت نگهداری کنید و ان را هرس کنید.
  14. خوره ی گیاهی یک نوع آفت است که شاخه ها و تنه ی درخت شاه توت را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر به درخت شاه توت به خوبی آب و کود بدهیم، از خوره ی گیاهی جلوگیری خواهد شد. اگر برخی از شاخه های درخت شاه توت مریض شدند، آنها را به فاصله ی حداقل 30 سانتی متر هرس کنید.
  15. از لحاظ شیمیایی نمی توان خوره ی گیاهی را کنترل کرد. بنابراین شاخه های مرده ی درخت شاه توت را هرس کنید.
  16. از زیاد کود دادن و غرق کردن درخت شاه توت در آب جلوگیری کنید. زیرا باعث بیماری درخت می شود.
  17. پس از هرس کردن درخت شاه توت، همواره وسایل هرس کننده را تمیز کنید و یا بشویید. 2برای جلوگیری از بیماری پاپ کورن، شاه توت های عفونت کرده را بچینید و دور بیاندازید.
    بیماری پاپ کورن به وسیله ی قارچ ایجاد شده و در اواخر بهار و اوایل تابستان اتفاق می افتد. بیماری پاپ کورن باعث می شود شاه توت ها برجسته تر از میوه های سالم شاه توت شوند.بهترین راه جلوگیری از این بیماری، چیدن این شاه توت ها و نابود کردن آنهاست. حتی شاه توت هایی که از درخت پایین افتاده اند و دچار بیماری شده اند را نیز باید نابود کنید.
  18. این بیماری برای خود درخت خطرناک نیست، بنابراین اگر به میوه های شاه توت علاقه ای ندارید، نیازی به نابودی میوه های بیمار ندارید.
  19. 4با استفاده از ماده ی نابود کننده ی قارچ، سفیدک های حقیقی درخت را از بین ببرید.
  20. سفیدک حقیقی یک نوع بیماری قارچی است و برگ های درخت را تحت تاثیر قرار می دهد. با استفاده از اسپری مخصوص، می توانید بیماری سفیدک حقیقی را از بین ببرید.
  21. پرورش شاه توت در گلدان
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار