بررسی وضعیت بحرانی درختان پارک مشتاق

بوستان‎های اطراف مسیر زاینده رود از جمله پارک مشتاق از زیباترین فضاهای سبز اصفهان به شمار می رود، اما درختان این بوستان با توجه به بحران کم آبی دچار پاییز زودرس شده‌ اند.

بوستان‎های اطراف مسیر زاینده رود از جمله پارک مشتاق از زیباترین فضاهای سبز اصفهان به شمار می رود، اما درختان این بوستان با توجه به بحران کم آبی دچار پاییز زودرس شده‌ اند.
به گزارش ایمنا، صبح امروز- شنبه ۱۶ تیرماه ۹۷- معاون خدمات شهری شهردار اصفهان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان همراه با مدیر منطقه چهار شهرداری از پارک مشتاق بازدید و وضعیت خزان زودرس درختان آن را مورد بررسی قرار دادند.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در این بازدید با بیان اینکه این روزها به دنبال خشکی رودخانه زاینده رود، برای آبیاری فضای سبز با مشکل مواجه شده‌ایم، گفت: تاکنون اقدامات مناسبی برای آبیاری فضای سبز صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به استفاده از پساب با تصفیه اولیه اشاره کرد.
حیدر قاسمی افزود: علیرغم اینکه استفاده از پساب هزینه بالایی دارد، اما با توجه به اینکه تنها امید نفس کشیدن شهر، فضای سبز آن است و اگر به این موضوع توجه نشود دچار یک مرگ فرسایشی خواهیم شد، از این طریق توانستیم آبیاری بخشی از پارک‌های شهر را انجام دهیم.
تمام تلاش شهرداری حفظ درختان چند صدساله شهر است
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه درختان چند صد ساله‌ شهر همچون چنارها و بید مجنون‌ها که در گذشته بر اساس رودخانه زاینده رود کاشت شده، امروزه با توجه به شرایط کم آبی دچار آسیب شده‌اند، گفت: با توجه به وضعیت کم‌آبی مهمترین دغدغه این سازمان حفظ و نگهداشت درختان چند صد ساله شهر است که هویت تاریخی شهر را می‌سازد.
فروغ مرتضایی نژاد اظهارکرد: در حال حاضر در حاشیه زاینده رود ۱۵۵ اصله درخت که عمری بین ۴۰ تا ۸۰ ساله داشته‌اند، به دلیل عدم جریان آب در رودخانه رو به خشکی رفته‌اند، بنابراین در چنین شرایطی شهرداری اصفهان تمام توان خود را به کار گرفته تا مصرف آب را کنترل و درختان شهر را حفظ کند.
مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان در این بازدید اظهارکرد: سرانه فضای سبز در این منطقه به ازای هر شهروند حدود ۷۰ مترمربع است که بالاترین سرانه در بین مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به شمار می‌رود، از این رو باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا شادابی درختان در این شرایط بحران از بین نرود.
رضا اخوان تصریح کرد: درختان به عنوان موجودات زنده سرمایه‌های شهر محسوب می‌شوند، از این رو باید در حفظ و نگهداری آن‌ها عزم جهادی داشته باشیم.
به گزارش ایمنا، در این بازدید راهکارهایی برای آبیاری بهینه فضای سبز و درختان پارک مشتاق پیشنهاد شد تا شهرداری بتواند با استفاده از آب در اختیار و مدیریت بهینه مصرف، درختان را از بحران کم‌آبی عبور دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار