راه‌اندازی تئاتر شهر در انتظار تصمیم حوزه هنری

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شرایط موجود تصمیم گیرنده نهایی برای راه‌اندازی تئاتر شهر حوزه هنری است، گفت: در این زمینه مدیریت شهری بیشتر می‌تواند نقش تسهیل‌گری داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شرایط موجود تصمیم گیرنده نهایی برای راه‌اندازی تئاتر شهر حوزه هنری است، گفت: در این زمینه مدیریت شهری بیشتر می‌تواند نقش تسهیل‌گری داشته باشد.
مهدی مقدری در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص آخرین وضعیت تئاتر شهر اصفهان اظهار کرد: باید توجه داشت که شهرداری مالک کل زمین در نظر گرفته شده برای تئاتر شهر نیست و بخشی از این زمین که سینما همایون قدیم نام داشته متعلق به حوزه هنری است.
وی با بیان اینکه در شرایط موجود تصمیم گیرنده نهایی برای راه‌اندازی تئاتر شهر حوزه هنری است، اضافه کرد: در این زمینه مدیریت شهری بیشتر می‌تواند نقش تسهیل‌گری داشته باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری بودجه‌های تشویقی و بسته‌های حمایتی را برای راه‌اندازی تئاتر شهر در نظر گرفته‌ایم، ادامه داد: باید توجه داشت که شهرداری پیشنهادات زیادی را به حوزه هنری در خصوص راه‌اندازی تئاتر شهر ارایه داده است که هیچ کدام مورد توجه قرار نگرفته است.
وی، واگذاری زمین سینما همایون به شهرداری در صورت معوض را از جمله پیشنهادات شهرداری به حوزه هنری اعلام کرد و گفت: پیشنهاد دیگری شهرداری نیز ساخت تئاتر شهر به صورت مشارکتی با حوزه هنری بوده که هنوز هیچ یک از این پیشنهادات از سوی حوزه هنری مورد قبول واقع نشده است.
مقدری با تاکید بر اینکه راه‌اندازی تئاتر شهر باید به یکی از مطالبات اصلی رسانه‌ها از مسئولان تبدیل شود، اضافه کرد: باید توجه داشت از زمان مدیریت دکتر جوادی در شهرداری که تالار هنر ساخته شد دیگر هیچ مرکز هنری فاخری در اصفهان راه‌اندازی نشده است.
وی عدم راه‌اندازی سالن موسیقی و تئاتر فاخر در شهر اصفهان را خیانتی به نسل حاضر دانست و اظهار کرد: مسئولان چطور می‌توانند با توجه به کم کاری‌های صورت گرفته در حوزه تئاتر و موسیقی سرشان را بالا بگیرند و از اصفهان به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی نام ببرند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هر ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عزم خود را برای تبدیل چهار باغ به محور فرهنگی شهر اصفهان جزم کرده‌اند و راه‌اندازی تئاتر شهر را نیز پیگیری خواهند کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار