اسماعیلی: میدان میوه به جای نرخ گذاری نظارت کند

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروش اصفهان گفت: قیمت میوه باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود و میدان مرکزی به جای دخالت در قیمت گذاری باید نظارت صحیح داشته باشد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروش اصفهان گفت: قیمت میوه باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود و میدان مرکزی به جای دخالت در قیمت گذاری باید نظارت صحیح داشته باشد.
نوروزعلی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایمنا، با اشاره به افزایش قیمت بی رویه میوه نسب به هفته قبل اظهار کرد: میوه‌ها به قدری گران است که نمی‌توانیم آن را گران بفروشیم. هر کیلو گیلاس ۲۲ هزار تومان است و باید ۲۵ درصد روی آن افزوده و بعد فروخته شود که قیمت آن ۳۰ هزار تومان خواهد شد!
وی افزود: گیلاس هفته قبل در میدان میوه و تره بار ۱۸ هزار تومان و دیروز ۲۲ هزار تومان به فروش رسید. دلیل این افزایش هزینه به کم آبی و سرما زدگی مربوط می‌شود، اما باید سیاست درستی در نرخ گذاری هم باشد.
رییس اتحادیه میوه و سبزی فروش اصفهان افزود: اگر میدان مرکزی نظارت کند بهتر از دخالت در نرخ گذاری است.
اسماعیلی اضافه کرد: درست است که مشکلات آب و هوایی و کم بارشی وجود داشته اما «نباید بد بازی کنیم که طرف مقابل ببرد.» من به آقای اطرج رییس اتحادیه میادین گفتم که نباید در نرخ نامه قیمت ۲۰ هزار تومانی قید شود. به نظر من اگر نرخ گذاری برداشته شود و نظارت صورت گیرد، روند بهتری شاهد خواهیم بود.
وی در پاسخ به اینکه نوسانات نرخ ارز در این خصوص موثر است؟ گفت: خیر. میوه‌های وارداتی مانند موز متاثر از قیمت جهانی است اما قیمت میوه‌های داخلی ارتباطی با ارز ندارد.
رییس اتحادیه میوه و سبزی فروش اصفهان در پاسخ به اینکه هزینه خرید میوه برای میدان میوه چقدر است گفت: این افراد میوه را از باغدار خریده و هفت درصد روی آن سود می‌کشند و به مغازه دار فروخته می‌شود، مغازه دار هم ۲۵ درصد بر قیمت می‌افزاید و آن را به مصرف کننده می‌دهد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار