مدیریت شهری باید مانع ایجاد نابسامانی از طرف منفعت طلبان شود

شهردار بهارستان گفت: مدیریت شهری شامل شورای شهر و شهرداری نباید اجازه دهند منفعت طلبان با ایجاد نابسامانی فضای کار و تلاش را به انحراف بکشند.

شهردار بهارستان گفت: مدیریت شهری شامل شورای شهر و شهرداری نباید اجازه دهند منفعت طلبان با ایجاد نابسامانی فضای کار و تلاش را به انحراف بکشند. به گزارش ایرنا، جلسه استیضاح شهردار بهارستان پنجشنبه هفته گذشته با محوریت شش موضوع از سوی شورای اسلامی شهر برگزار شد. شورای شهر با طرح این سئوالات که 'شهردار در شهرداری حضور ندارد' ، ' برخورد با معضل سگ های ولگرد چگونه است '،'خرید پایه های روشنایی گرانتر از حد معمول است ' ، بستن واجرا بعضی از قرارداد ها بدون هماهنگی با شوراست '،' موضوع خرد کردن قراردادها چیست' و' اولویت قرار ندادن پروژه های نیمه کاره شهر بهارستان' ؛ شهردار بهارستان را استیضاح کرد.
هر چند نتیجه این استیضاح هنوز اعلام نشده اما یحیی عیدی شهردار بهارستان شامگاه شنبه خبرنگاران را فراخواند و در جمع آنان گفت : مدیر شهری باید ریسک پذیر باشد ،برخی افراد منفعت شان دراختلاف افکنی و ایجاد نابسامانی در مدیریت شهری است که باید مانع این افراد شد.
وی گفت: سالهای قبل در یکی از پروژه های شهر بهارستان قرارداد یک میلیارد و200 میلیون تومانی بسته شده بود که با استفاده از مشاوران مختلف توانستیم مبلغ این قرارداد را به 550 میلیون تومان تبدیل کنیم.
وی افزود: اکنون نزدیک به یک میلیارد و700میلیون تومان از صورت وضعیت پیمانکاران کسر شده است و با معرفی آنها به مراجع قضایی اجازه نمی دهم اموال شهرداری در تصاحب منفعت طلبان قرار بگیرد.
عیدی ادامه داد : برخی به فکر تصاحب منابع مالی شهرداری هستند که باید این فکر را از سر بیرون کنند، پیمانکاران در گذشته در حق شهرداری ظلم کرده اند، خیلی از قراردادها بسته شده که اموال شهرداری را تصاحب کرده اند و در برخی صورت وضعیت ها ،درخواست رقم های بالا داشته اند که ممانعت کرده ام.
وی یادآوری کرد: عده ای نیز جزء بدنه شهرداری نیستند و فکرهایی دارند ، اما موقع ورود به این مجموعه با مقررات سختگیرانه مواجه می شوند و به جان شهرداران می افتند.
عیدی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ،اکنون پروژه های شهری اولویت بندی شده اند و در شهر اندیشه محور بهارستان، پروژه ای شروع نخواهد شد که انتهایی نداشته باشد.
شهردار بهارستان گفت: آنچه در استان اصفهان از حساسیت خاصی برخوردار است توجه به ریزه کاری ها و حاشیه پردازی است که این بروکراسی زیاد باعث کم تحرکی مدیران شده است.
وی در ادامه به طرح های عمرانی بهارستان پرداخت و گفت: مشکل پروژه 380 واحد ساختمانی طلاب که بیش از سه سال در شهرداری گرفتار بود حل شد و اکنون نیز پیشنهاد 70 درصد تخفیف برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری در حوزه شرکت عمران ارائه شده است که اگر اعمال شود سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در این شهر مهیا و به دنبال آن کارگاه های سازندگی و اشتغال 450کارگر در هر پروژه ایجاد می شود.
عیدی همچنین از اختصاص 6میلیارد تومان اعتبار جهت آسفالت و روکش معابر خبر داد و گفت: با این کار به زودی سیمای شهر بهبود پیدا می کند.
وی توسعه شبکه فاضلاب ، آبرسانی قطره ای و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ،رسیدگی به دیون پیمانکاران ،پرداخت حقوق ،معوقات کارکنان ، شرایط سخت پایان سال ، برنامه ریزی برای ایام نوروز ، تشکیل ستاد نوروزی و استقبال از 10 هزار مسافر در نوروز را از مهم ترین فعالیت ها در دوران هفت ماهه حضورش در شهرداری بهارستان عنوان کرد.
عیدی گفت: به دلیل نبود ثبات اقتصادی در برخی پروژه ها هنوز نتوانسته ایم با پیمانکاران قراداد ببندیم اما تسلیم شرایط نمی شویم.
وی با اشاره به برخی مشکلات شهرداری در یکسال گذشته و قبل از ورودش به شهر بهارستان گفت: شهرداری چهارماه بصورت سرپرستی اداره شده است و نزدیک به یکسال نیز رها شده بود و وقتی وارد شهرداری بهارستان شدم با کارمندانی مواجه شدم که فقط کارت حضور می زدند و تنها خدمتی که در شهر می شد جمع آوری زباله ها بود.
وی گفت: شورای شهر درجلسه استیضاح سئوالاتی را مطرح کردند و من با حضور در این جلسه پاسخگو بودم اما باید بگویم که من به وظایف شرعی و قانونی ام عمل وبا قدرت برنامه هایم را پی گیری می کنم.
وی افزود: شهرداری سازمانی است که منافع خیلی ها درآن نهفته است و این اشخاص ایجاد مزاحمت می کنند و ما سعی می کنیم این زیاده خواهی ها را که تا دیروز در سازمان شهرداری وجود داشته است را کم کنیم.
وی سئوال دیگر شورای شهر را حضورنیافتن او در شهرداری عنوان کرد و گفت: با معاونان تقسیم کار کرده ایم و بصورت منظم در داخل وبیرون سازمان شهر را نظارت و اداره می کنیم و من بیش از ظرفیت جسمی ، روحی و روانی ام برای شهر وقت می گذارم و تمام تلاشم را برای سالم سازی مجموعه شهرداری چه در داخل سازمان و چه در پروژه های عمرانی می گذارم.
وی ادامه داد یکی از فعالیتهایم بازدیدهای روزانه از پروژه ها ی نیمه کاره است و متوجه شده ام بسیاری از پروژه ها فاقد نقشه های فاز دوم هستند و برخی زخم ها در مجموعه شهرداری است که نمی دانیم چگونه مداوا کنیم ،مجموعه شهرداری نیازمند یک فرصت است تا ترمیم شود.
عیدی موضوع وجود سگ های ولگرد در شهر را سئوال دیگر شورای شهر از وی عنوان کرد و گفت: باید بپذیریم که قانون اجازه نمی دهد سگها را بکشیم.
وی افزود : نه تنها قانون ، بلکه انجمن های طرفدار حیوانات از حیوانات ولگرد حمایت می کنند و تاکنون نیز هیچگونه آزاری از حیوانات گزارش نشده است و اکنون نیز نزدیک به 100 قلاده در مجموعه ای محصور ، قرنطینه ، عقیم سازی و رها کرده ایم.
شهردار بهارستان در پایان گفت: اعضای شورا های اسلامی شهر باید به نقش و وظایف خودشان آشنا باشند ،در غیر اینصورت با نبود شناخت در شرح وظایف و منابع مالی شهرداری ها ،سعی می کنند در محیط شهرداری تنش ایجاد کنند .
وی تاکید کرد باید برای شوراهای اسلامی شهرها، دوره های آموزشی گذاشته شود تا به وظایف خود آشنا شوند تا تنش ایجاد نشود.
شهر جدید بهارستان در 15 کیلومتری جنوب اصفهان و در محور شرقی جاده اصفهان - شیراز قرار دارد.
در این شهر، طرح منطقه ای بلندمدتی در وسعت سه هزار هکتار برای احداث 62 هزار واحد مسکونی و اسکان 320 هزار نفر پیش بینی شده در حالی که امکان افزایش جمعیت تا پانصد هزار نفر وجود دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار