در مصرف لیمو ترش با نمک زیاده روی نکنید

این روزها مدام می‌شنویم که برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و درمان این بیماری، لیموترش را با نمک بخورید. اما مصرف زیاد از حد لیموترش آن هم با نمک فراوان خود مضراتی دارد که مشکلات بیماری را دوچندان می‌کند.

در مصرف لیمو ترش با نمک زیاده روی نکنید

لیموترش این میوه زمستانی با طعم ترش دارای خواص سلامتی فراوانی است. این روزها مدام می‌شنویم که برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و درمان این بیماری، لیموترش را با نمک بخورید.متخصصان تغذیه و پزشکان همواره در خصوص زیاده روی در مصرف مواد غذایی هشدار داده‌اند ولو اینکه آن ماده سرشار از خواص فراوان باشد. اگر به آنفلوآنزا دچار شده‌اید توصیه می‌کنیم در مصرف لیموترش زیاده روی نکنید و سعی کنید آن را با نمک زیاد میل نکنید. اینکه لیموترش سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و اینکه تقویت سیستم ایمنی بدن راهی برای مبارزه با اکثر بیماری‌های ویروسی است شکی باقی نمی‌گذارد اما مصرف زیاد از حد لیموترش آن هم با نمک فراوان خود مضراتی دارد که مشکلات بیماری را دوچندان می‌کند. چرا لیموترش با نمک فراوان برای بیماران آنفلوانزا مشکل‌ساز است؟
- موجب کم آبی بدن می‌شود؛ این بیماری به خودی خود موجب کاهش آب بدن می‌شود و مبتلایان باید بیشتر مراقب کم آبی بدنشان باشند، مصرف زیاد نمک آب بدن را می‌گیرد و مضر است.- گلودرد را تشدید می‌کند؛ اگر شخصی به آنفلوانزا مبتلا شد مصرف لیموترش به دلیل عفونت میکروبی گلوی بیمار زیاد توصیه نمی‌شود چرا که لیموترش به دلیل داشتن برخی اسیدها می‌تواند گلوی وی را بیشتر تحریک کند.
- فشار خون را بالا می‌برد؛ مصرف لیموترش به همراه نمک زیاد برای افرادی که فشار خون دارند و یا برای سالمندان و افراد در معرض خطر همچون بانوان باردار مناسب نیست و برای افراد عادی نیز مصرف نمک زیاد توصیه نمی شود.
برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا، مصرف دو پرتقال در روز که منبع ویتامین 3 است اقدام مناسبی است. صرف زغال اخته، هویج و سبزیجات سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و برای مقابله با بیماری توصیه می‌شود بیشتر ویتامین سی مصرف کنید.
لیموترش میوه‌ای از دسته مرکبات است که در آب و هوای گرمسیری رشد می‌کند. لیموترش ابتدا در آب و هوای هند و مصر رشد می‌کرد. لیموها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آنها می‌گردد. در واقع لیموترش درخچه‌ای است که بلندی آن به چهارمتر می‌رسد. شاخه‌هایش بلند و برگهایش پهن و سبز مات و بیضوی است. دمبرگها واضح و اندکی بالدارند. گلهایش از درون سفید و از بیرون ارغوانی است. به‌غایت معطرند. در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر می‌شود.
چرا باید لیموترش بخوریم؟
با توجه به پایگاه وزارت کشاورزی، غذایی ایالات متحده، حدود 44 گرم لیموترش حاوی 11 کالری، 4 گرم کربوهیدرات (از جمله 1 گرم شکر و 0 گرم فیبر) و 0 گرم پروتئین و همچنین 22 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C است.مطالعات بسیاری نشان داده اند که افزایش مصرف غذاهای گیاهی مانند لیموترش خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و مرگ و میر را کاهش می‌دهد. در حالی که موجب تقویت پوست و مو، افزایش انرژی و کاهش وزن کلی هم می‌شود.
لیموترش:۱) هضم غذا را آسان می‌کند.
۲) برای بیماری‌های دستگاه گوارش مفید است. ورم روده و یا درد کبد را تسکین می‌دهد.
۳) نوشیدن آب چهار لیموترش با افزودن آب و اندکی شکر بر درمان چاقی موثر است.
۴) برای درمان نسبی روماتیسم و نقرس مفید است.
۵) خاصیت ادرارآوری آن دردها و مشکلات کلیه و مثانه را کاهش می‌دهد.
۶) آب لیمو یک ترشی است که برخلاف سرکه ضعف نمی‌آورد بلکه نیروبخش است و عضلات روده و معده را تقویت می‌کند.
۷)آب لیمو داروی ضد خون دماغ است، تمام سم‌های خون را می‌سوزاند.
۸) برای کاهش وزن مفید است. چربی و پیه را از بین می‌برد.
۹) اشتها آور است.
۱۰) اسهال عادی و خونی را معالجه می‌کند.
۱۱) باعث تقویت موهای سر می‌شود.
۱۲) با افزایش بزاق، میکربهای دهان را از بین می‌برد.
۱۳) آب لیمو از عوامل خنک‌کننده در تابستان است که می‌تواند عطش و حرارت بدن را رفع کند.
۱۴) لیمو التیام بخش زخمهاست.
۱۵) موجب راحتی اعصاب می‌شود.
۱۶) باعث زیاد شدن نور چشم شده و آب مروارید را از چشم می‌برد.
۱۷) عمل تنفس را آسان می‌سازد.
۱۸) تصلب شرائین را معالجه می‌سازد.
۱۹) زهر حشرات با آب لیمو معالجه می‌شود.
۲۰) موجب افزایش جذب آهن می‌شود.
۲۱)از آسم پیشگیری می‌کند.
۲۲) ضد میکروبی قوی است.
۲۳) صفرابر است.
۲۴) برای سلامت قلب مفید است.در رفع گرفتگی رگ‌ها تاثیر خواهد داشت.
۲۵) تقویت سیستم ایمنی بدن را بهمراه دارد.
۲۶)در مبارزه با آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید و آلودگی، کاهش چین و چروک و بهبود بافت پوست به طور کلی موثر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار