اثرات ضدمیکروبی «عنبر نسارا»

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: چندین کار تحقیقاتی درباره اثرات «عنبر نسارا» در ایران انجام شده و اثر ضدمیکروبی آن به اثبات رسیده است.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: چندین کار تحقیقاتی درباره اثرات «عنبر نسارا» در ایران انجام شده و اثر ضدمیکروبی آن به اثبات رسیده است.
مامک هاشمی‌حبیب‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از عنبر نسارا(پشگل الاغ ماده) می‌توان به شکل دود و فرآورده‌هایی که از آن تهیه شده، استفاده کرد به طوریکه در میان عموم مردم بیشتر از دود عنبر نسارا استفاده می‌شود .
وی مهمترین خاصیت این ماده را ضدمیکروبی بودن آن عنوان کرد و افزود: عنبر نسارا برای مداوای عفونت‌های تنفسی، سینوزیت، سرماخوردگی و حتی عفونت عضوی کاربرد دارد. به عضوی که دچار عفونت شده است می‌توان دود عنبرنسارا رساند تا با خاصیت ضدمیکروبی خود موجب بهبود عضو عفونی شود .
وی کاربرد مهم عنبر نسارا را مربوط به درمان عفونت‌های زنان و عفونت رحم دانست و تصریح کرد: دود تنها دارویی است که به راحتی به حفره رحم راه پیدا می‌کند و عفونت آن را بهبود می‌دهد به طوریکه باید عنبر نسارا را مانند اسپند دود کرد و با احتیاط و حفظ فاصله مناسب به محل مورد نظر رساند .
این متخصص طب‌ایرانی با بیان اینکه عنبر نسارا رحم را گرم و بسیاری از بیماری‌های مربوط به سردی و رطوبت بدن را درمان می‌کند، گفت: باید در استفاده از دود عنبر نسارا احتیاط کرد تا دود آن موجب سوختگی موضعی نشود .
هاشمی با بیان اینکه این ماده در برخی عطاری ها توزیع می‌شود به طوریکه باید دقت داشت عنبر نسارا حتما باید مربوط به الاغ ماده نابالغ باشد،خاطرنشان کرد: تا کنون عوارضی برای آن مشاهده نشده اما هنگام استفاده از دود آن، ممکن است فرد دچار سوزش موقتی چشم و گلو شود

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار