شورای امر به معروف درمساجد تیران و کرون تشکیل شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر امسال در بیش از 50 مسجد این منطقه تشکیل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر امسال در بیش از 50 مسجد این منطقه تشکیل شد.

حجت الاسلام حسن عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد تیران و کرون با هدف گسترش معروفات وهمچنین جلوگیری از انجام منکرات در محله های این شهرستان تشکیل شده است.
وی عمده فعالیت های این شورا را تذکر لسانی عنوان کرد و گفت:منکرات خاص که در مصادیق مجرمانه قرار می گیرند توسط اعضای شورای امر به معروف و نهی ازمنکر به دستگاه های امنیتی و انتظامی معرفی می شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد، هیات امنا، معتمدان محلی و فعالان فرهنگی مساجد عضو این شورا هستند، افزود: شورای امربه معروف مساجد نقش موثری در احیا و تقویت ارزش های دینی، کاهش منکرات، کاهش تفرقه و افزایش وحدت بین مردم داشته است.
وی با اشاره به برخی برنامه های مذهبی که برای مردم مزاحمت ایجاد می کند، گفت: فعالیت های مساجد و هیات های مذهبی توسط شورای امر به معروف برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای اهالی محل مدیریت می شود .
حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: عزاداری در ساعات پایان شب و پخش صوت غیر ضروری از مناره های مساجد از جمله مصادیق مزاحمت هاست که در برخی از تشکل ها و اماکن مذهبی کمتر توجه می شود.
وی افزود: جلسات هماهنگی برای مدیریت برنامه های ایام محرم و صفر از هم اکنون در شهرستان آغاز شده تا اینکه مراسم مذهبی این ایام در چهارچوب قانون و به دور از خرافه پردازی برگزار شود.
تیران و کرون دارای بیش از 100 هیات مذهبی وبیش از 70 مسجد و حسینیه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار