گرم‌ترین روز سال در نیم‌قرن گذشته دشت کاشان

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: روزهای یک‌شنبه و دوشنبه دمای هوای دشت کاشان به 45 رسید که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: روزهای یک‌شنبه و دوشنبه دمای هوای دشت کاشان به 45 رسید که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه اصفهان در کاشان اظهار کرد: ضریب خطر گرمازدگی شهروندان در دشت کاشان بالا است و لازم است که توصیه‌های پزشکی و ملاحظات لازم جهت حفظ سلامتی رعایت شود.
وی افزود: کشاورزان با توجه به افزایش دما و احتمال طغیان کنه تارعنکبوتی در مزارع پنبه جهت دریافت توصیه‌های کارشناسی به کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
رئیس اداره هواشناسی کاشان تأکید کرد: با توجه به‌پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید باد در ساعت‌های بعدازظهر و همچنین افزایش دما، گلخانه داران نسبت به استحکام سازه و پوشش گلخانه، تنظیم دما و رطوبت از طریق تهویه تمهیدات لازم را انجام دهند.
ارغواني تصریح کرد: گلستان داران گل محمدی مناطق کوهستانی با توجه به‌پیش بینی پایداری هوا و افزایش گرما، جهت مبارزه با آفت سرشاخه خوار رزا سه آمادگی لازم برای سربرداری گلستان‌ها را داشته و نسبت به تغذیه پس از برداشت با کودهایNPK و هیومیک اسید طبق دستورالعمل اقدام کنند.
وي ادامه داد: باغداران درخت میوه با توجه به‌پیش بینی پایداری هوا و افزایش گرما عملیات محلول‌پاشی، سم‌پاشی و آبیاری در ساعات اولیه روز انجام گیرد.
رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: باغداران در صورت ریزش غیرطبیعی انجیر و هلو یا سابقه آلودگی به مگس میوه مدیترانه‌ای در سال قبل جهت دریافت توصیه‌های کارشناسی به کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کرده و با توجه به پایداری دما و تداوم گرما اقدام لازم جهت کاهش مصرف آب با استفاده از مالچ و ترکیبات آلی در باغ‌ها انجام شود.
ارغوانی افزود: ذرت کاران، جهت مبارزه با کرم ساقه خوار ذرت دانه‌ای برای سم‌پاشی مرحله اول اقدام کرده و با توجه به پایداری هوا و افزایش گرما، گاوداری‌ها نسبت به مه پاشی و گوسفندداران و مرغداران نسبت به استفاده از سیستم سرمایشی جهت تنظیم دما اقدام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار